Menu

 

"Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums deviņos mēnešos audzis par 4,4%

  • Autors:  LETA
Foto - "Madara Cosmetics" Foto - "Madara Cosmetics"

Kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums šogad deviņos mēnešos bija 16,8 miljoni eiro, kas ir par 4,4% vairāk nekā 2024. gada deviņos mēnešos, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai "Nasdaq Riga". Tostarp šogad trešajā ceturksnī koncerna apgrozījums bija 5,5 miljoni eiro, kas, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, ir par 12,2% vairāk.

Paziņojumā biržai teikts, ka pieaugumu trešajā ceturksnī galvenokārt veicināja koncerna spēcīgie rezultāti ārpus Eiropas Savienības (ES) un stabils pieaugums vairākos nozīmīgos ES tirgos. Apgrozījums ES (izņemot Latviju) pieauga par 8%, kamēr apgrozījums Latvijā saglabājās iepriekšējā gada līmenī.

Dinamiskākā attīstība tika novērota ārpus ES, kur apgrozījums auga 2,1 reizi. Koncerns turpināja paplašināt savu starptautisko klātbūtni ārpus ES, sākot jaunu sadarbību ar "Al Daawa" - vadošo parafarmācijas ķēdi Saūda Arābijā, tādējādi sākot klātbūtnes veidošanu Tuvajos Austrumos ar pirmajām 200 fiziskajām tirdzniecības vietām un pārdošanu tiešsaistē.

Trešajā ceturksnī no atsevišķiem tirgiem koncerna vadība izceļ lielāko koncerna eksporta tirgu Vāciju, kas uzrādīja 38% pieaugumu, tikmēr B2B pārdošanas apjoms pieauga par 70%. "Madara Cosmetics" klātbūtne "Müller" veikalu tīklā turpina pieaugt, līdz gada beigām zīmols būs pieejams vairāk nekā 100 "Müller" veikalos visā Vācijā.

Turklāt "Madara Cosmetics" trešajā ceturksnī sāka sadarbību ar "Galeria" universālveikaliem, lai vēl vairāk paplašinātu zīmola pieejamību. Tikmēr e-komercijas kanāls Vācijā samazinājās par 7%, kas raksturo kopējo e-komercijas tirgus noskaņojumu.

Paziņojumā biržai teikts, ka Spānijā turpinājās strauja izaugsme, sasniedzot 2,9 reižu pieaugumu salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn, savukārt Francijā kopējais pieaugums bija 20%. B2B pārdošanas Francijā pieauga par 27%, ko pozitīvi ietekmēja "Madara Cosmetics" produktu iekļaušana "Carrefour" jaunajā parafarmācijas "store-in-store" konceptā.

Savukārt Somijā trešajā ceturksnī tika reģistrēts 35% kritums, kas ietekmēja kopējos koncerna izaugsmes rezultātus. Koncerna e-komercijas segments trešajā ceturksnī gada izteiksmē saruka par 8%, galvenokārt vājāku rezultātu dēļ Latvijā un vairākos citos ES tirgos.

Koncerna vadības noteiktais minimālais 2025. gada apgrozījuma pieauguma mērķis 10% apmērā jeb apgrozījums 23,67 miljonu eiro apmērā paliek nemainīgs.

Pērn deviņos mēnešos koncerna apgrozījums bija 16,1 miljons eiro. "Madara Cosmetics" auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 20,505 miljoni eiro, kas ir par 8,3% vairāk nekā 2023. gadā, bet kompānijas peļņa pieauga 3,1 reizi, sasniedzot 5,19 miljonus eiro. Savukārt "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 21,522 miljoni eiro, kas ir par 6,4% vairāk nekā 2023. gadā, kamēr koncerna peļņa palielinājās 3,4 reizes - līdz 5,436 miljoniem eiro.

"Madara Cosmetics" reģistrēta 2006. gadā, un tās pamatkapitāls ir 378 298 eiro. "Madara Cosmetics" lielākie īpašnieki ir Uldis Iltners (23,84%), Lote Tisenkopfa-Iltnere (23,68%), Somijas "Transmeri Group Ab" (22,86%), Liene Drāzniece (6,76%) un Zane Tamane (6,19%). "Madara Cosmetics" akcijas kotē biržas "Nasdaq Riga" alternatīvajā tirgū "First North".

 
atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.