Menu

 

Mārtiņš Āboliņš: Rūpniecībā kritums tuvojas beigām, bet izaugsme šogad var izpalikt

Inflācija, augstās energoresursu cenas, procentu likmju kāpums un vāja izaugsme mūsu eksporta tirgos joprojām ir galvenie izaugsmi kavējošie faktori Latvijas rūpniecībā.  Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes publicētā informācija, šī gada maijā Latvijas rūpniecības izlaide samazinājās par 0,9 % salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, savukārt apstrādes rūpniecībā ražošanas apjomi saruka par 4,5 %. Faktiski Latvijas rūpniecība atrodas nelielā lejupslīdē jau kopš 2022. gada sākuma, padarot to par otru ilgāko lejupslīdi Latvijas rūpniecībā pēdējo vairāk nekā 25 gadu laikā, atpaliekot tikai no 2008.-2009. gada finanšu krīzes.

Lasīt vairāk...

Būtiski grozījumi Krimināllikumā: neapdomīgas rīcības sekas – cietumsods

2024.gada 4.jūlijā spēkā stājas grozījumi Krimināllikumā, kas būtiski padara bargāku sodu par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola vai narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošu vielu ietekmē, kā arī paredz kriminālatbildību par cietsirdību un vardarbību pret tuvinieku. Par šādiem noziedzīgiem nodarījumiem vainīgā persona tiks sodīta ar brīvības atņemšanu saistītu sodu.

Lasīt vairāk...

Mājdzīvnieks dzīvoklī: kādu izvēlēties, un vai vispār esi tam gatavs?

Nesavtīga mīlestība, neizmērojama uzticība un prieks ir tās lietas, ko ikviena cilvēka dzīvē ienes mājdzīvnieks. Tiesa, rūpēties par dzīvnieku ne visiem ir pa spēkam. Turklāt, uzņemot jauno iemītnieku mājoklī, jāparūpējas, lai ērti būtu ne tikai saimniekam, bet arī pašam mīlulim.

Lasīt vairāk...

Patērētājiem kļūstot zinošākiem un izvēlīgākiem, jāmainās arī uzņēmumu mārketinga stratēģijām

Patērētāji mūsdienās kļūst zinošāki, gudrāki, vairāk iedziļinoties dažādu zīmolu darbībā, produktu izcelsmē u.tml., tāpēc arī uzņēmumiem jāmainās līdzi laikam, pielāgojot savas mārketinga stratēģijas. Mārketings nav tikai radoša reklāmu veidošana, tā ir arī tirgus un konkurentu analīze, patērētāju uzvedības pētīšana un produkta vai pakalpojuma pielāgošana. Raugoties no uzņēmumu attīstības viedokļa, jāatceras, ka mārketings pārsvarā ir ilgtermiņa investīcija, tāpēc krīzes situācijās aicinu nopietni izvērtēt, vai tiešām mārketinga budžeta samazināšana ir labākais lēmums ilgtermiņā.

Lasīt vairāk...

Hobijs un finansiālā stabilitāte – kā atrast zelta vidusceļu?

Hobijiem ir būtiska nozīme mūsu dzīves kvalitātes nodrošināšanā, jo tie palīdz gūt atslodzi no darba, smelties pozitīvas emocijas un pat apgūt jaunas prasmes, tādējādi radot balansu starp darbu un privāto dzīvi. Tomēr vienlaikus vaļasprieki mēdz radīt arī lielākas vai mazākas izmaksas, ko derētu izvērtēt, izvēloties jaunu aizraušanos, lai vēlāk nenāktos "savilkt ciešāk jostu".

Lasīt vairāk...

Piecas pazīmes, kas liecina – pēdējais laiks mainīt mājas pārvaldnieku

Mājas pārvaldnieka izvēle ir viens no svarīgākajiem lēmumiem, kas ietekmē gan mājas iedzīvotāju ikdienu, gan nekustamā īpašuma vērtību. Godprātīgs un atbildīgs pārvaldnieks nodrošina komfortablu un drošu dzīves vidi, savukārt slikts var radīt daudz problēmu un papildu izmaksas.

Lasīt vairāk...

Pāvils Brūvers: Mediķu darbs – nenovērtēta misija

Jūnijā esam piedzīvojuši vairākas nozīmīgas atceres un svētku dienas – gan priecīgas, gan skumjas. 16. jūnijā samērā nemanāmi pagāja garām Medicīnas darbinieku diena, kas vienā otrā kalendārā pat nav atzīmēta kā svinama diena. Ļoti vēlētos, lai šai dienai tiktu pievērsta lielāka uzmanība vismaz trīs iemeslu dēļ.

Lasīt vairāk...

Inga Bērziņa: Vai esam atbildīgi dabas vērtību sargātāji?

Latvijas daba ir mūsu bagātība, kas cauri gadsimtiem veidojusi mūs par zemi, kurā dzīvojam šodien. Mūsu senči, prasmīgi izmantojot dabas resursus, ir uzkrājuši kapitālu un radījuši pievienoto vērtību, būvējot Latviju par labklājības valsti. Kaut arī mums daudz vēl ir ko darīt cilvēku dzīves līmeņa celšanā, jāatzīst, ka nekad neesam dzīvojuši tik labi, kā tagad.

Lasīt vairāk...

Aptauja: 42% darba ņēmēju uzskata, ka darbinieku labbūtība ir darba devēja atbildība

Līdzīgi kā pastāv dažādi redzējumi un teorētiskās pieejas par valsts un indivīda līdzdalības un atbildības līmeni sabiedrības procesos, tā arī organizāciju līmenī pastāv atšķirīgs skatījums un bieži vien raisās diskusijas par darba devēja un darbinieku atbildības līmeni dažādu ar darba dzīvi saistītu jautājumu kontekstā, stāsta pētījumu kompānijas "Kantar" pārstāvji.

Lasīt vairāk...
Pierakstīties šai RSS barotnei

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.