Jūnija beigās sāksies "Mājas kafejnīcu dienas 2025", piedāvājot ap 600 mājas kafejnīcu piedāvājumus visā Latvijā
- Autors: Apriņķis.lv

No 28.jūnija līdz 14.septembrim visā Latvijā norisināsies “Mājas kafejnīcu dienas 2025”, piedāvājot unikālu iespēju iepazīt vietējās garšas, kultūru un cilvēkus vairāk nekā 42 galamērķos. Akciju organizē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar reģionālajiem partneriem, “Lauku ceļotāju” un vietējiem saimniekiem, kuri nodrošina gan piedāvājuma izstrādi, gan apmeklētāju uzņemšanu. Šajā laikā apmeklētājiem būs iespēja izbaudīt ap 600 mājas kafejnīcu piedāvājumus visā Latvijā, kā arī dažādas papildu aktivitātes, atbalstot vietējo tūrismu un uzņēmējdarbību, informē LIAA.
Mājas kafejnīcas visbiežāk top vietējās iedzīvotāju mājās, kas ikdienā nenodarbojas ar ēdināšanu vai tūrismu, taču šajās dienās ir gatavas atvērt savas durvis viesiem, piedāvājot pašu gatavotus ēdienus, sirsnīgu uzņemšanu un īstu māju sajūtu. Tā ir reta iespēja satikt cilvēkus, kuri dzīvo attiecīgajā novadā, dzirdēt viņu stāstus un sajust vietējo viesmīlību. Mājas kafejnīcu dienās iesaistās arī saimniecības, kas nodarbojas ar uzņēmējdarbību – viesu mājas, laivu nomas vai krodziņi –, izstrādājot īpašas ēdienkartes un piedāvājumu šim notikumam.
Kampaņas laikā apmeklētājus sagaida daudzveidīga un autentiska pieredze. Šī ir iespēja izbaudīt mierīgu atmosfēru un gardu maltīti pie viesmīlīgiem māju saimniekiem, satikt vietējos iedzīvotājus, dzirdēt viņu dzīvesstāstus un tradīcijas, kā arī iepazīt Latvijas reģionu kulinārijas daudzveidību un kultūras mantojumu. Vienlaikus tā ir iespēja atbalstīt lauku tūrismu un reģionālo uzņēmējdarbību, ceļojot kopā ar ģimeni un gūstot neaizmirstamu pieredzi dažādos Latvijas novados, norāda LIAA.
Pasākuma mērķis ir popularizēt Latvijas reģionu tūrisma piedāvājumu un veicināt apmeklētāju piesaisti, ļaujot ikvienam doties ceļojumā pa Latvijas skaistākajām vietām, nogaršot vietējo ēdienu un satikt viesmīlīgus saimniekus. Kampaņas vadmotīvs – “Galdi ir klāti visā Latvijā” – simbolizē kopā sanākšanu, siltu atmosfēru un sajūtu, ka jebkurā valsts vietā iespējams atrast īpašu galdu ar stāstu, garšu un cilvēkiem.
“Mājas kafejnīcu dienas ir kampaņa, kas nes taustāmus ieguvumus gan Latvijas iedzīvotājiem, gan reģionālajiem uzņēmējiem, gan valstij kopumā. Ikviens apmeklētājs iegūst iespēju ceļot, baudīt reģionālo kulināriju un iepazīt Latvijas daudzveidību. Vietējie saimnieki iegūst redzamību, apmeklētājus un jaunu pieredzi, kas bieži pārtop par pastāvīgu uzņēmējdarbību. Savukārt valstij šī ir efektīva un ilgtspējīga reģionālās ekonomikas stiprināšanas forma, kas apvieno tūrismu, uzņēmējdarbību un vietējo identitāti,” saka LIAA Eksporta un inovāciju pakalpojumu departamenta direktora vietniece Inese Šīrava.
Pētījuma “Latvijas lielo pilsētu iedzīvotāju ceļošanas paradumi” dati liecina, ka vairāk nekā 40% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju dodas atpūtas braucienos pa Latviju divas trīs reizes gadā, savukārt vairāk nekā 20% – pat četras līdz sešas reizes gadā. Ceļojumu laikā visbiežāk tiek apmeklētas dabas teritorijas (69%), zināmākie objekti (48%) un kultūrvēsturiskās vietas (43%). Izvēloties ceļojuma galamērķi, cilvēkiem vissvarīgākie faktori ir aktīvās atpūtas piedāvājums (51%), miers un klusums (50%), kā arī gastronomiskais un kulinārais piedāvājums (48%). Galvenā motivācija doties ceļojumos pa Latviju ir vēlme atpūsties un pavadīt brīvo laiku (70%), kam seko interese par konkrētiem notikumiem un pasākumiem galamērķī (24%). Kā galveno iemeslu, kas kavē doties atpūtas braucienos, visbiežāk tiek minētas ierobežotas finansiālās iespējas (34%).
“Šie dati apliecina, ka Latvijas iedzīvotāji ir aktīvi ceļotāji, kuri augstu vērtē iespējas iepazīt jaunus galamērķus, baudīt mieru, autentisku viesmīlību un vietējo garšu – tieši to piedāvā Mājas kafejnīcu dienas visā Latvijas teritorijā. Kā liecina LIAA organizētās aptaujas rezultāti, kurā piedalījās 70 pasākuma dalībnieki no dažādiem reģioniem, šī iniciatīva ne tikai sniedz prieku apmeklētājiem, bet arī palīdz saimniekiem iegūt jaunus klientus, stiprināt vietējo kopienu un radīt papildu ienākumus. Tas apstiprina – Mājas kafejnīcu dienas sekmīgi atbild uz pieaugošo iedzīvotāju interesi par jēgpilnu atpūtu Latvijas reģionos,” atzīmē LIAA pārstāvji.
Mājas kafejnīcu iniciatīva pirmo reizi tika īstenota 2019.gadā, 2020.gadā tai pievienojās jauni reģioni, un līdz 2025.gadam kafejnīcu skaits un to ģeogrāfiskais pārklājums ir ievērojami paplašinājies. Šogad notikums aptver 42 galamērķus visā Latvijā.
“Mājas kafejnīcu dienu 2025” apmeklētājiem būs iespējama iepriekšēja reģistrācija pa e-pastu vai tālruni. Dažādu saimniecību pagalmi un īpaši iekārtotas vietas pārtaps par mājas kafejnīcām, kur gaidīs gardi ēdieni, sirsnīgi cilvēki un neaizmirstami stāsti. Plašāka informācija par datumiem, norises vietām un pieteikšanos – www.majaskafejnicas.lv.