Menu
 

Aptauja. Kāpēc, jūsuprāt, “Rail Baltica” jauno dzelzceļu nekādi neizdodas uzbūvēt? Apriņķis.lv

  • Autors:  Liene Ozola
Foto - Liene Ozola, vizualizācija - "RB Rail" Foto - Liene Ozola, vizualizācija - "RB Rail"

Lai noteiktajā termiņā paspētu izpildīt finansējuma devēja – Eiropas Komisijas – prasības, “Rail Baltica” ieviesēji šobrīd izskata variantus vismaz projekta pirmajā posmā atteikties no ātrvilciena caur Rīgu un no iecerētā dzelzceļa tilta pār Daugavu. Vērienīgais projekts kopumā izmaksās daudz dārgāk, nekā sākotnēji tika plānots, – aptuveni astoņus miljardus eiro, turklāt kavējas arī projektēšana un zemju atsavināšana.

Aigars

Sadārdzinājums ir ļoti liels šim projektam, tāpēc arī darbi tiek kavēti. Tad, kad sākotnēji tas tika projektēts, tajā laikā izmaksas bija adekvātas, bet šobrīd par tādu cenu vairs neko nevar uzbūvēt. Ja tas tiks uzbūvēts, tad brauksim ar šo vilcienu, pat ja tas nekursēs cauri Rīgai. Mums der arī Salaspils.

Iveta

Domāju, ka šis projekts varētu kavēties arī kādu politisku iemeslu dēļ. Varbūt ir kādi politiskie spēki, kas nevēlas, lai tas tiktu uzbūvēts. Otra lieta ir tā, ka neiet tik raiti ar zemju atpirkšanu no īpašniekiem, caur kuru teritorijām plānots būvēt dzelzceļu. Tajos gadījumos vajadzētu stingrākus likumus piemērot.

Liene

Es neesmu tā ļoti iedziļinājusies šajā jautājumā, bet vilcienu es noteikti izmantotu. Tas būtu ideāli ceļošanai, it īpaši kopā ar bērniem. Visai ģimenei tas būtu ērtākais veids, kā nokļūt Eiropas valstīs un pilsētās.

Vineta

Es pat nebrīnos, ka būvniecības termiņi tiek kavēti, īpaši, ja tas ir Eiropas projekts. Esam jau gandrīz pieraduši, ka termiņu kavēšana – tā ir norma šādos lielajos projektos.
atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.