Skolas direktore: Jaunais pedagogu atalgojuma modelis – apdraudējums izglītības kvalitātei
- Publicēts Viedokļi
- Autors: Darja Voitjuka, Eiropas Tālmācības vidusskolas direktore
- Komentāri
Iepazīstoties ar jauno pedagogu darba samaksas finansēšanas modeli “Programma skolā”, daudzi izglītības nozares profesionāļi cerēja, ka beidzot tiks rasts ilgtspējīgs risinājums, kas balstīts izglītības kvalitātē un vienlīdzīgās iespējās visiem skolēniem. Tomēr, iepazīstoties ar grozījumu projektu Ministru kabineta noteikumos “Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs”, nākas secināt, ka šobrīd virzītais regulējums vairāk šķiet kā birokrātisks eksperiments, nevis mērķēts atbalsts skolēniem un pedagogiem. Jo īpaši tas attiecas uz tālmācību, taču ne tikai – būtiski tiek ietekmēti arī skolu vadītāji un vispārējās izglītības iestādes kopumā. Jāuzsver, ka šie grozījumi tiek virzīti steidzamā kārtā vasaras vidū, kad lielākā daļa izglītības nozares profesionāļu ir atvaļinājumā, kas būtiski ierobežo iespējas pilnvērtīgi izvērtēt ietekmi un iesaistīties diskusijās.