Menu
 

"YouTube" bloķējis divus RT Vācijas kanālus

  • Autors:  LETA/DW/BBC

"YouTube" bez atjaunošanas iespējām bloķējis divus Kremļa propagandas telekanāla RT Vācijas kanālus RT DE un "Der Fehlende Part" (DFP) par viltus informācijas izplatīšanu par Covid-19.

"RT DE bija izteikts brīdinājums par satura augšupielādēšanu, kas pārkāpj mūsu noteikumus attiecībā uz viltus informāciju par Covid-19. Tas noveda pie viņu tiesību apturēšanas publicēt video. Laikā, kad bija apturētas viņu tiesības, kanāla īpašnieki centās apiet ierobežojumus, izmantojot citu kanālu, rezultātā abi kanāli tika bloķēti par "YouTube" izmantošanas nosacījumu pārkāpšanu," pavēstīja "YouTube" īpašnieks "Google".

RT galvenā redaktore Margarita Simonjana "YouTube" darbības nosauca par "mediju karu" un paziņoja, ka "ļoti gaida", kad Krievijā tiks aizliegti Vācijas raidsabiedrība "Deutsche Welle"(DW) un citi Vācijas mediji, kā arī slēgti raidorganizāciju ARD un ZDF korespondentu punkti. Turklāt viņa pieprasīja sankcijas pret "YouTube".

Krievijas Ārlietu ministrija paziņoja, ka notikušais ir "bezprecedenta informatīvās agresijas akts", uz kuru nepieciešams atbildēt ar "simetriskiem pasākumiem" pret Vācijas medijiem Krievijā.

Krievijas mediju uzraudzības dienests "Roskomnadzor" pieprasījis uzņēmumam "Google" atbloķēt RT kanālus vietnē "YouTube", vienlaikus brīdinot, ka pretējā gadījumā video koplietošanas vietne Krievijā var tikt bloķēta.

"Roskomnadzor" nosūtījis "Google" vēstuli "ar prasību maksimāli īsā laikā vietnē "YouTube" atcelt visus ierobežojumus kanāliem RT DE un "Der Fehlende Part", kas pieder Krievijas medijam RT".

Ar "Google" administrācijas darbībām pārkāpti informācijas brīvas izplatīšanas pamatprincipi, kā arī principi, kas garantē netraucētu piekļuvi šādai informācijai, un notikušais uzskatāms par Krievijas mediju cenzūru, skaidroja Krievijas dienests.

"Ja resursa īpašnieks neizpildīs "Roskomnadzor" brīdinājumus, likumdošanā paredzēti soļi piekļuves pilnīgai vai daļējai ierobežošanai," dienesta paziņojumu citē ziņu aģentūra "Interfax".

"Roskomnadzor" arī atgādinājis par naudassodiem, kas paredzēti, ja interneta resursu īpašnieki "ignorē brīdinājumus par Krievijas iedzīvotāju tiesību pārkāpumiem tīmeklī", arī "Krievijas mediju cenzūru".

Tie var sasniegt vienu miljonu rubļu, bet atkārtotas atteikšanās gadījumā - trīs miljonus rubļu (attiecīgi 11 800 un 35 400 eiro).

Kā apgalvo RT DE vadītāja Dinara Toktosunova, vietnē "YouTube" vācu valodas mediju vidū kategorijā "Ziņas un politika" RT DE ieņēmis ceturto vietu, vēsta "Radio Brīvība".

Jūnijā, kā tiek apgalvots, skatījumu skaits sasniedzis 21,3 miljonus.

2021.gada septembrī "YouTube" Krievijas opozīcijas līdera Alekseja Navaļnija kanālā nobloķēja video ar "gudrās balsošanas" ieteikumiem.

"Google" arī nobloķēja "Google Docs" ar rekomendāciju sarakstiem un no sava veikala "Google Play" izdzēsa lietotni "Navaļnij".

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.