Menu
 

Darbs skaistumkopšanas nozarē gandrīz apstājies (1.daļa) Apriņķis.lv

  • Autors:  Marta Dzintare
Foto - pixabay.com Foto - pixabay.com

Ņemot vērā ārkārtējās situācijas laikā noteiktos ierobežojumus, tostarp nepieciešamību sociāli distancēties, ir skaidrs, ka viena no nozarēm, ko būtiski ietekmē šie ierobežojumi, ir skaistumkopšana. Pirmkārt, tāpēc, ka skaistumkopšanas procedūras nevar veikt attālināti. Otrkārt, krīzes laikā itin labi var iztikt bez manikīra, jauna matu griezuma, sejas kopšanas procedūrām, masāžām un tamlīdzīgi.

“Rīgas Apriņķa Avīze” devās noskaidrot, kā šobrīd klājas skaistumkopšanas nozarē strādājošajiem siguldiešiem.

Oficiāli slēgts viens salons

Aptaujājot vairākus Siguldas skaistumkopšanas salonus un individuālos meistarus, kā arī izpētot salonu mājaslapas internetā, kopējā aina iezīmējas diezgan drūma. Meistari pārsvarā dzīvo pa mājām, uz darbu neiet, jo klientu ir ļoti maz vai nav vispār. Turklāt daudzām meistarēm mājās ir bērni, kam jāpalīdz ar attālinātajām mācībām. Tiesa, oficiāli saloni skaitās atvērti, strādā arī solāriju studija, lai gan darbs vairs nenotiek iepriekšējā apjomā. Klientiem, kuri dodas uz skaistumkopšanas salonu, ir jāievēro drošības noteikumi.

Piemēram, salona “Patti” lapā sociālā tīkla tīmekļvietnē “Facebook” ievietota informācija: “Lūdzam pārcelt pierakstu, ja esat saaukstējies/-usies; esat nesen atgriezies no ārvalstīm; esat Covid-19 pacienta kontaktpersona.” Līdzīgs aicinājums atrodams salona “Elfrisa” lapā: “Ja neesat apmeklējuši valstis ar infekcijas uzliesmojumu pēdējo 14 dienu laikā, jūs varat droši apmeklēt salonu! Pretējā gadījumā aicinām būt atbildīgiem un atteikt pierakstu!”. Arī salons “Saulespuķe” savā lapā “Facebook” aicina: “Lūdzam būt atbildīgiem un atcelt pierakstus, ja esat tikko atgriezies no ceļojuma. Lūdzam rūpēties par savu higiēnu – regulāri mazgājam rokas un lietojam daudz ūdens!”

Pēc “Rīgas Apriņķa Avīzes” novērojumiem, slēgts ir tikai viens salons – “AnnEmm” Siguldas centrā iepretim dzelzceļa stacijai. Uz salona durvīm lasāms: “Esam pieņēmuši lēmumu no sestdienas, 21. marta, slēgt salonu uz nenoteiktu laiku. Salons savu darbību atsāks, tiklīdz situācija valstī kļūs stabila un droša.” Ir saloni, kuru interneta vietnēs nav nekādas informācijas saistībā ar valstī izsludināto ārkārtējo situāciju. Savukārt salons “Jana” izceļas ar savā lapā “Facebook” ievietotiem jociņiem, piemēram: “Kad tauta izlietos tualetes papīra krājumus, paliks kartona serde – lēts ruļļu aizvietošanas veids!”, un nekādus brīdinājumus klientiem nepublicē.

Klientu skaits dramatiski sarucis

Visu aptaujāto salonu pārstāves atzina – Siguldas kā salīdzinoši nelielas pilsētas pluss ir tas, ka salona darbinieki un klienti cits citu pazīst, zina, kurš ir bijis ceļojumā, kurš ne, un cilvēku starpā valda savstarpēja uzticēšanās. Drošība pirmajā vietā, tādēļ meistari šobrīd apkalpo tos klientus, kurus labi pazīst, un svešus cilvēkus nepieņem. Tiesa, bieži vien meistariem šāda izvēle nemaz nav jāveic, jo klientu vienkārši nav.

Savā pieredzē dalās kāda friziere: “Ir diezgan traki. Sēžu mājās, jo klientu nav – nav jēgas iet uz salonu. Turklāt man uz darbu jābrauc ar sabiedrisko transportu, no kā es cenšos izvairīties. Ja būtu kāds lielāks darbiņš, piemēram, matu krāsošana, es aizbrauktu uz salonu arī viena klienta dēļ, taču pirms tam noskaidrotu, vai viņš nav kādā riska grupā, bijis ceļojumā vai tamlīdzīgi. Protams, tas ir stāsts par uzticēšanos, jo cilvēks var arī samelot. Šobrīd ir liela neziņa, ar ko visa šī situācija beigsies. Man ir bail, pēdējo naudu pārskaitīju, lai samaksātu par īri. Nākamajā mēnesī droši vien vairs nevarēšu samaksāt. Arī citām kolēģēm salonā darba ir ļoti maz. Sievietes, kuras iet pie manikīra, pārsvarā gēllaku vai gēla nagus ņem nost un no jauna neuzliek.”

Pie friziera un manikīra vēl dodas daļa pastāvīgo klientu (bet arī ļoti maz), taču kosmetoloģiskās procedūras gandrīz visas tiek atceltas. Stāsta skaistumkopšanas speciāliste kosmetoloģe: “Mans darbs ir pilnīgi apstājies, jo tajā nevar izpildīt noteikumus par sociālo distancēšanos. Ja pat no sava patstāvīgo klientu loka es apkalpoju tos, kuri nav bijuši ārzemēs un nav kontaktējušies ar šādiem cilvēkiem, tas situāciju neatrisina, jo lielākā daļa klientu piesardzības nolūkos pierakstu atsaka. Kas attiecas uz īres maksu, to, protams, segt nebūs iespējams, jo teorētiski strādāt aizliegts nav, bet praktiski tas nenotiek. Vieglāk būtu, ja neļautu strādāt vispār. Ja līdz 12. martam man bija pilns pieraksts, tad šobrīd ir tukšums. Skumji… Ļoti.”

Arī masieriem situācija ir līdzīga – pieraksti pārsvarā tiek atcelti. “Masiera darbu it kā var uzskatīt par drošu pielietoto dezinfekcijas un higiēnas pasākumu dēļ. Tomēr izskatās, ka cilvēki tomēr izvēlas atlikt šādas klātienes “āda pret ādu” procedūras. Kopš pandēmijas izziņošanas esmu apkalpojusi tikai dažus savus pazīstamos regulāros klientus. Protams, katru reizi pirms tam abpusēji pārliecinoties par manām vai klienta gaitām, proti, ceļojumiem vai tuvāku saskarsmi ar nesen ceļojošu personu, lai tas būtu godīgi un atbildīgi gan no manas, gan klienta puses,” stāsta kāda masiere.

Turpinājums sekos.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.