Menu
 

"Mārupes siltumnīcas" šogad realizēs pērn atliktās investīcijas

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - banka "Citadele" Foto - banka "Citadele"

Turpinot pērn uzsākto dārzeņu audzēšanas, fasēšanas procesa un infrastruktūras modernizāciju, SIA "Mārupes siltumnīcas" šogad plāno investēt automatizācijas līniju ieviešanā, kuras pērn ar pandēmiju saistīto neskaidrību dēļ tika pārceltas uz vēlāku laiku. Izmantojot bankas "Citadele" finansējumu, kopējās investīcijas sasniedz 1,2 miljonu eiro pērn un 1,1 miljonu eiro šogad.

Kā informēja bankā, "Mārupes siltumnīcas" attīstības plānus pandēmija nav mainījusi, tomēr pērn pieņemts lēmums par gadu pārcelt automatizācijas līniju ieviešanu, ņemot vērā pandēmijas izraisīto nenoteiktību ar iekārtu piegādes termiņiem.

Lai uzlabotu ražošanas efektivitāti, kā arī uzlabotu darbinieku darba apstākļus, ieguldot ap 700 000 eiro, šogad plānots ieviest piesvēršanas līnijas un gurķu iepakošanas līnijas automatizācijas iekārtas. Iecerēts arī uzstādīt recirkulācijas sistēmu, tādējādi samazinot patērēto mēslojuma un izmantotā ūdens apjomu.

Pērn "Mārupes siltumnīcas" investēja biodrošības sistēmā, darbinieku un tehnisko telpu modernizēšanā un jaunas noliktavas būvniecībā. Uzņēmuma siltumnīcās uzstādīta higiēnas stacija, kā arī jauna klimata sistēma ražošanai platībā un kastu mazgāšanas mašīna.

SIA "Mārupes siltumnīcas" valdes priekšsēdētāja Maruta Kravale: "Attīstības plānus nemainījām, bet pielāgojāmies situācijai. Investīcijas darba apstākļu un drošības uzlabošanā atviegloja darba organizēšanu un palīdzēja rūpēties par darbinieku drošību šajā epidemioloģiski sarežģītajā laikā. Savukārt biodrošības sistēma modernizēta, lai efektīgāk aizsargātu augus. Automatizētu produktu līniju ieviešana ļaus strādāt vēl efektīvāk."

2020.gadā "Mārupes siltumnīcas" pārdeva 3600 tonnas gurķu un 1400 tonnas tomātu, un uzņēmuma apgrozījums sasniedzis 11,3 miljonus eiro. "Salīdzinot ar 2019.gadu, pieprasījums pēc mūsu gurķiem un tomātiem ir audzis. Līdz ar robežu slēgšanu pirmās ārkārtējās situācijas laikā mazinājās arī iespēja citu valstu produkciju uzdot par vietējo, un tas gan parādīja šīs problēmas apjomus, gan arī palielināja pārdošanas apjomus vietējiem ražotājiem. Ņemot vērā, ka cilvēki šobrīd vairāk uzturas mājās un gatavo paši, daudzi ikdienā cenšas izmantot kvalitatīvus un svaigus vietējos dārzeņus," izteikusies M. Kravale.

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.