Menu
 

Starptautiskā pētījumā par ilgtspējas līderiem Latvijā atzīti "Rimi", "Elektrum" un "Lāči"

  • Autors:  LETA
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Eiropas neatkarīgajā zīmolu ilgtspējas pētījumā "Sustainable Brand Index" par ilgtspējas līderiem Latvijā nosaukti veikalu tīkls "Rimi", elektroenerģijas uzņēmuma "Latvenergo" tirdzniecības zīmols "Elektrum" un maiznīca "Lāči".

Pēc Eiropas zīmolu ilgtspējas pētījuma datiem ceturto vietu ieguva "Swedbank", piekto vietu - "maiznīca "Latvijas maiznieks", savukārt sestajā vietā ierindojās konditorejas izstrādājumu un uzkodu ražotāja "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" un "Orkla Foods Latvija" apvienotā kompānijas "Orkla Latvija" zīmols "Spilva".

Septītā vieta piešķirta piensaimnieka "Rīgas piensaimnieks" zīmolam "Kārums", astotā vieta degvielas mazumtirgotājam "Neste", devītā vieta - mobilo sakaru operatoram "Latvijas mobilais telefons" un desmitnieku noslēdz "Orkla Latvija" zīmols "Laima"

Kā liecina pētījuma dati, Igaunijā ilgtspējas līderis ir saldumu zīmols "Kalev", kam seko Igaunijas valsts pasažieru dzelzceļa pārvadājumu operators "Elron un trešajā vietā ierindojās tirgotājs "Coop".

Lietuvā pirmo vietu ilgtspējas pētījumā ieguva mazumtirgotājs "Lidl", kam seko aptieku ķēde "Camelia vaistine" un pārtikas produktu ražotājs "Biržu duona".

Pētījumā secināts, ka Latvijā ilgtspējīgākā nozare ir pārtikas tirdzniecība, kam seko pārtika un dzērieni, bankas, aptiekas, telekomunikācija, elektroenerģija un apkure, kā ari transports un ceļošana.

Kā liecina pētījuma dati, pārtikas un dzērienu nozarē ilgtspējas līderis ir "Lāči", pārtikas tirdzniecībā - "Rimi", telekomunikācijā - "Latvijas mobilais telefons", elektroenerģijā un apkurē - "Elektrum", banku sektorā - "Swedbank", degvielu tirdzniecībā - "Neste" un transportā un ceļošanā - "Pasažieru vilciens".

Pētījumā secināts, ka 67% Latvijas iedzīvotāju, pieņemot lēmumu par kāda zīmola produkcijas vai pakalpojumu iegādi, ir svarīgi zīmola ilgtspējības risinājumi, un tas ir neliels samazinājums kopš 2020.gada (71%).

"Sustainable Brand Index" ir Eiropas plašākais neatkarīgais zīmolu ilgtspējas pētījums, kas tiek īstenots ik gadu kopš 2011.gada. To veic Stokholmā, Zviedrijā, bāzētā pētījumu aģentūra "SB Insight", un tas mēra vairāk nekā 1400 Eiropas zīmolu ilgtspējas vērtējumu, aptaujājot 58 000 respondentu.

Šogad pētījums patērētāju produktu un pakalpojumu (privātpersonu segmentā) segmentā Latvijā, Lietuvā un Igaunijā īstenots otro reizi. Latvijā tika analizēti 51 dažāds zīmols no astoņām nozarēm.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.