Menu
 

Vaivaru stacijas vēsturiskajā ēkā no janvāra vidus darbosies picērija

  • Autors:  LETA
Foto - VAS "Latvijas dzelzceļš" Foto - VAS "Latvijas dzelzceļš"

Vaivaru stacijas vēsturiskajā ēkā, kas pērnā gada vasarā tika piedāvāta nomniekiem, no janvāra vidus darbosies picērija, pavēstīja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pārstāvji.

Uzņēmumā skaidro, ka Vaivaru stacijas ēku funkcionāli vairs nebija iespējams izmantot dzelzceļa pasažieru vajadzībām, tādēļ stacijas modernizācijā šī vēsturiskā stacijas ēka tika saglabāta kā kultūrvēsturisks arhitektūras piemineklis un pārvietota nostāk no sliežu ceļa, un tagad atrodas Jūrmalas Skautu ielas malā.

Neskatoties uz sabiedrības iebildumiem, Vaivaru stacijas vēsturisko ēku uz tās jauno atrašanās vietu pārvietoja 2016.gadā, turpinot dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektu Jūrmalas līnijā. Toreiz kompānijā skaidroja, ka stacijas modernizācijā vēsturiskā Vaivaru stacijas ēka tiks saglabāta kā kultūrvēsturisks arhitektūras piemineklis un pārvietota tālāk, Skautu ielas malā, blakus jaunajai, modernizētajai gājēju pārejai.

Uzņēmumā skaidro, ka ēka kopš 2016.gada darbojusies kā kultūras piemineklis, tomēr, ņemot vērā uzņēmēju atsaucību ēkā veikt saimniecisko darbību, LDz bijušo stacijas ēku piedāvājusi nomniekiem.

LDz pauž, ka kompānijas nekustamā īpašuma saimniecība ir plaša un dažāda, taču starp pamanāmākajiem objektiem ir dzelzceļa staciju ēkas, kas būvētas dažādos vēstures periodos un ekonomiskajos apstākļos. Liela daļa no šīm ēkām joprojām pilda tām paredzētās dzelzceļa stacijas funkcijas, taču daudz ir arī tādu, kas atrodas gan pie jau demontētām dzelzceļa līnijām, gan pie līnijām, kur pasažieru pārvadājumi vairs nenotiek vai kur niecīgā pasažieru skaita dēļ vilcieni vairs nepietur.

Ēkas, kuras LDz funkciju nodrošināšanai patlaban nav nepieciešamas, uzņēmums piedāvā iznomāt vai iegādāties izsoles ceļā. Tādējādi ēkām, kuras nereti ir arī kultūrvēsturiski arhitektūras pieminekļi, tiek nodrošināta pienācīga apsaimniekošana, savukārt apkaimes iedzīvotāji iegūst jaunas darbavietas, sabiedriskās dzīves centru, kultūras telpu vai tūrisma objektu. Nomas tiesības vai īpašumtiesības var iegūt gan privātpersonas, gan uzņēmēji, gan vietējās pašvaldības.

Piemēram, Airītes vēsturiskajā stacijas ēkā pašlaik darbojas privāta viesu māja un muzejs. Arī bijusī Ērgļu dzelzceļa stacijas ēka tiek veidota par vietējiem un ārvalstu tūristiem pievilcīgu galamērķi, piedāvājot dažāda veida izglītojošas un izklaidējošas aktivitātes. Savukārt Ķeipenes stacijas ēka šobrīd tiek dēvēta par "Kinostaciju" - tā kļuvusi par kultūrtelpu - kinoforuma "Arsenāls" idejas autora Augusta Sukuta lolojumu.

LDz atzīmē, ka sabiedriskās dzīves organizēšanai, tūristu piesaistei un citām vajadzībām arī vietējās pašvaldības uzņemas rūpes par tās teritorijā esošajām staciju ēkām.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.