Menu
 

Satiksmes ministrija: "Rail Baltica" stacijas izbūve ļaus lidostai "Rīga" attīstīties par Ziemeļeiropas aviācijas mezglu Apriņķis.lv

  • Autors:  Apriņķis.lv
Vizualizācija - Eiropas Dzelzceļa līnijas Vizualizācija - Eiropas Dzelzceļa līnijas

Satiksmes ministrija trešdien rīkoja ekspertu diskusiju, lai pārrunātu aktualitātes ceļā uz pirmā ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma izveidi Baltijā, ko nodrošinās 2021. gada jūnijā atklātais “Rail Baltica” būvprojekts pie lidostas “Rīga”. Tiešsaistes diskusijā piedalījās satiksmes nozares eksperti, “Rail Baltica” projekta ieviesēji un būvdarbu pārstāvji, turpinot sarunu ciklu par “Rail Baltica” projekta ieviešanu Latvijā, informēja ministrijā.

““Rail Baltica” būvdarbi lidostā Rīga ir apliecinājums tam, ka projekts straujiem soļiem iet uz priekšu. Tas ir otrs sarežģītākais “Rail Baltica” posms Latvijā, kuru paredzēts pabeigt līdz 2025. gada beigām. Vienlaikus esam paredzējuši sākt pamattrases būvdarbus dienvidu virzienā līdz Lietuvas robežai, lai savienotos ar mūsu kaimiņiem lietuviešiem,” atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

“Līdz ar “Rail Baltica” stacijas būvniecību mainīsies ne tikai lidostas “Rīga” apkārtnes infrastruktūra, bet arī tās loma un nozīme Latvijas tautsaimniecībā kopumā, ļaujot stiprināt Rīgu kā Baltijas un Ziemeļvalstu aviācijas mezglu,” teica ministrs. Ap lidostu tiks veidota Lidostas pilsēta, attīstot pasažieru termināli, Biznesa parku un arī aviācijas kravu segmentu.

AS “RB Rail” stratēģijas un attīstības vadītājs Kaspars Briškens akcentēja “Rail Baltica” projekta stratēģisko dimensiju, norādot uz sadarbības un attīstības iespējām, ko rada nākotnes dzelzceļa un aviācijas intermodalitāte plašākā transporta ekosistēmā:

“Latvijai ir priekšrocība “Rail Baltica” koridora centrā attīstīt starptautisko ātrgaitas dzelzceļa staciju, kas tieši savienota ar lidostu “Rīga”. Tāpēc kritiski svarīgi nodrošināt, lai infrastruktūras risinājumi un nākotnes datu sistēmu arhitektūra nākotnē ļautu dzelzceļa un avio pārvadātājiem attīstīt komerciāli ilgtspējīgus kombinētos mobilitātes pakalpojumus, tostarp ar vienotas biļetes un integrētas bagāžas apkalpošanas risinājumiem.

Vienlaikus lidostu “Rīga” šķērsojošais maršruts dod iespēju attīstīt ne tikai dažādus pasažieru pārvadājumu veidus, bet organizēt arī kravu – piemēram, sīkpaku – pārvadājumus, kā arī veidot kravu atzaru lielāka apjoma kravu apkalpošanai. Prognozējams, ka segments Rīgas Centrālā stacija – lidosta “Rīga” ar tās nozīmīgo aviācijas savienojamības komponenti būs visnoslogotākais visā “Rail Baltica” trasē.”

Lidostas “Rīga” valdes loceklis Artūrs Saveļjevs pastāstīja, ka uzņēmuma jaunā vidēja termiņa stratēģija “Skrejceļš 2027" pozicionē lidostu “Rīga” kā Ziemeļeiropas satiksmes centru, kas veicina Latvijas konkurētspēju reģionā. Viens no tās stratēģiskajiem mērķiem ir radīt jaunas iespējas biznesa partneriem un ceļotājiem, attīstot Lidostas pilsētu ar daudzveidīgu pakalpojumu klāstu.

“Lidostas pilsētas centrā būs jaunais pasažieru terminālis, kas būs savienots ar “Rail Baltica” dzelzceļa staciju, veidojot ātrgaitas dzelzceļa savienojumu ar pilsētas centru, Igauniju un Lietuvu. Ap to pletīsies lidostas Biznesa centrs ar daudzveidīgām uzņēmējdarbības iespējām,” norādīja Artūrs Saveļjevs.

Satiksmes ministrijā atgādināja, ka “Rail Baltica” savienojums ar lidostu Rīga ir daļa no “Rail Baltica” trases Rīgas šķērsojumu, kura kopējais garums ir nepilni 30 km, tāpēc projekta īstenotājs SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” redz nepieciešamību nodrošināt ciešu un konstruktīvu sasaisti ar Rīgas apkaimēm, sadarbojoties gan ar lidostu “Rīga”, gan esošo papildinošo dzelzceļa sistēmu.

“Rail Baltica” dzelzceļa infrastruktūras posms no esošās dzelzceļa stacijas “Imanta” līdz Jaunmārupei stiepjas 4,5 km garumā cauri intensīvai apbūvei un lidostai “Rīga”. “Lai saglabātu lidostas “Rīga” funkcionalitāti būvdarbu un ekspluatācijas laikā tiks izbūvēta 2 km gara estakāde 11 m augstumā. Tā ļaus lidostai brīvi funkcionēt dzelzceļa izvietošanas posmā, atzīmēja SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

“Rail Baltica” dzelzceļa stacijas ēka plānota trīs līmeņos ar kopējo platību virs 9 tūkstošiem kvadrātmetru, divām pasažieru platformām ar kopējo platību 3,5 tūkstoši kvadrātmetru. Jaunās stacijas ēkas pirmajā stāvā tiks izveidots “zaļais koridors” jeb publiskā ārtelpa pasažieriem, kas nodrošinās savienojumu ielas līmenī starp “Rail Baltica” dzelzceļa staciju un jauno lidostas pasažieru termināli. Blakus būs izbūvēti jauni piekļuves ceļi un izvietotas velonovietnes,  jauna auto stāvvieta un elektroauto uzlādes stacijas. Stacijas otrajā stāvā būs gaišas un plašas pasažieru uzgaidāmās telpas un biļešu kases. Savukārt, trešajā stāvā atradīsies dzelzceļa platformas ātrgaitas un atspoles vilcieniem, kas savienos lidostu ar Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju.

Par “Rail Baltica” dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras būvniecības norisi un plānoto gaitu pastāstīja personu apvienības “B.S.L. Infra” izpildkomitejas locekle Maija Baltgalve. Sākumā paredzēts izbūvēt piebraucamos ceļus un ar to saistīto infrastruktūru dzelzceļam. Tam sekos stacijas ēkas, estakāžu izbūve uz Rīgas un Jaunmārupes pusi un dzelzceļa sliežu būvniecība.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.