Menu
 

"Try Dig": Latvijā visattīstītākā e-komercijas vide ir apdrošinātājiem un ēdinātājiem

  • Autors:  LETA
Foto - pixabay.com Foto - pixabay.com

Latvijā visattīstītākā e-komercijas un interneta tirdzniecības vide ir apdrošinātājiem un ēdinātājiem, bet mazattīstīta tā ir bizness biznesam segmentam, intervijā aģentūrai LETA stāstīja digitālās aģentūras "Try Dig Latvia" vadītāja Ilze Tenase.

Pēc viņas teiktā, visattīstītākā e-komercijas vide ir tiem pakalpojumiem un precēm, kuras cilvēki arī visvairāk pērk internetā. "Latvijā tas iet roku rokā ar to, ko cilvēki visvairāk patērē internetā, - pēc "Gemius" datiem, tā ir apdrošināšana, ēdienu piegāde. Šīs jomas arī ir tās, kas ir visvairāk attīstījušās. Piemēram, apdrošinātāji, nezinu vairs nevienu, kas polises pērk klātienē. Apdrošinātāji ir pamatā pārgājuši uz interneta tirdzniecību, tāpat arī apdrošināšanas gadījumu pieteikšana lielākoties notiek internetā. Ir gan mājaslapas, gan aplikācijas, tādēļ teiktu, ka apdrošinātāji tehniski ir diezgan advancēti. Vairāki apdrošinātāji ir izveidojuši savas iekšējās IT komandas, kas diendienā strādā, lai savu pakalpojumu uzlabotu," stāstīja Tenase.

Tāpat Covid-19 laikā tirdzniecību internetā ir ļoti attīstījusi ēdināšanas nozare. "Visi esam pamanījuši ēdienu piegādes uzplaukumu Covid-19 laikā, īpaši Rīgā. Tajā pašā laikā ne tikai ēdienu piegādes, bet arī pārtikas produktu piegādes. Covid-19 laikā šie komersanti izveidoja savu ātro e-komerciju, kas nozīmē, ka 15-20 minūšu laikā var saņemt gan ēdienu, gan pat produktus no veikala. Šī joma Covid-19 laikā pamatīgi attīstījās," norādīja "Try Dig Latvia" vadītāja.

Savukārt, pēc viņas teiktā, tik labi neiet bizness-biznesam segmentam. "Ja skatāmies uz pretējo pusi, tiem, kam nav gājis tik labi e-komercijas attīstībā, tad no savas pieredzes, runājot ar dažādiem uzņēmumiem, e-komercija "business to business" (bizness biznesam) segmentā ļoti bremzē. Piemēram, ražojošiem uzņēmumiem, kuri eksportē savas preces, ļoti bieži viss vēl notiek e-pastā, telefonsarunās un "Excel" tabulās. Nav iespēju ieiet interneta veikalā un pasūtīt. Bieži vien uz šo bizness biznesam tirgu neskatās kā uz klasisku patērētāju tirgu, lai gan faktiski tas process ir tieši tas pats - ir cilvēks, kuram konkrēta prece, pakalpojums ir jāpasūta un jāiegādājas. Šajā segmentā nez kāpēc uzņēmēji turas pretī e-komercijas ienākšanai," norādīja "Try Dig Latvia" vadītāja.

Tāpat, pēc viņas teiktā, e-medicīna ir joma, kurā Latvijā ir vēl daudz jāaug. "Šobrīd kaut kādi aizmetņi parādās, kaut kādus pakalpojumus var saņemt "online", ārstu konsultācijas iespējas parādās, taču maz. Šajā jomā ir jāmainās, gan patērētājiem jāsaprot, ka ir jau labi parunāties ar ārstu, konsultēties neklātienē, gan jāmainās pašiem ārstiem. Ne vienmēr vajag fizisku ārsta apskati. Latvijā sāk tas parādīties, bet ir vēl ļoti bērnu autiņos. Somijā ir lielisks piemērs - ir aplikācija vecākiem ar iespēju saņemt ārsta konsultāciju, ja kas atgadījies ar bērnu. Ne vienmēr uzreiz ir jādodas uz slimnīcu. Latvijā ļoti daudzi uzreiz skrien uz slimnīcu vai pie ārsta, taču, iespējams, pati problēma ir viegli atrisināma, attālināti konsultējoties," stāstīja Tenase.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.