Menu
 

Pārtikas koncerna "Orkla Latvija" apgrozījums pērn pieaudzis par 9%

  • Autors:  LETA
Foto - publicitātes Foto - publicitātes

Pārtikas ražotāja "Orkla Latvija" apgrozījums pagājušajā gadā bija 112,8 miljoni eiro, kas ir par 9% vairāk nekā 2020.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās līdz 2,3 miljoniem eiro, informē uzņēmumā.

"Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons norādīja, ka, ņemot vērā pandēmijas apstākļus, no pārdošanas rezultātu viedokļa pagājušais gads bija labs. 

"Uzņēmuma peļņa sasniedza 2,3 miljonus eiro, kas ir mazāk nekā gadu iepriekš. Skaidrs, ka Covid-19 mūs ir ietekmējis. Turklāt pagājušā gada otrajā pusē jau sāka pieaugt enerģijas un izejvielu cenas," piebilda Didrihsons.

Vienlaikus viņš atzīmē, ka par spīti izaicinājumiem, ar kuriem uzņēmums saskārās 2021.gadā - turpmāku Covid-19 pandēmijas ietekmi un resursu cenu pieaugumu - "Orkla Latvija" izdevās panākt izaugsmi teju visos virzienos, kā arī izstrādāt veselīgāku produktu piedāvājumu un turpināt investēt ilgtspējīgos ražošanas procesos.

Tāpat Didrihsons uzsver, ka Covid-19 un resursu cenu pieaugums ir paātrinājis pāreju uz efektīvākiem un ilgtspējīgākiem ražošanas procesiem, skrupulozāku izejvielu un piegādātāju atlasi, licis pievērsties labvēlīgas darba vides nodrošināšanai, kā arī ir veicinājis patērētāju pieprasījumu pēc veselīgākiem un pilnvērtīgākiem produktiem un maltītēm.

Kompānijā norāda, ka "Orkla Latvija" 2021.gadā turpināja investēt ilgtspējīgā ražošanas procesu attīstībā, kopumā ieguldot vairāk nekā divus miljonus eiro.

"Orkla Latvija" pārstāvji min, ka pērn ieviesta plašāka ražošanas automatizācija, veicinot energoefektivitāti, uzlabojot darba vidi un infrastruktūru, kā arī līdzekļi ieguldīti jaunu produktu izstrādē. Lielākās investīcijas 2021.gadā uzņēmums novirzīja trīs investīciju projektiem jaunajā "Laimas" ražotnē, lai paaugstinātu ražošanas procesu efektivitāti un uzlabotu darba apstākļus ražotnes darbiniekiem par kopumā vairāk nekā 700 000 eiro.

Daļa investīciju izmantotas energoefektivitātes uzlabošanai esošajās "Ādažu" un "Spilvas" ražotnēs. Tostarp "Ādažu" ražotnē par 20 000 eiro uzlabots ūdens uzsildīšanas process, savukārt par 35 000 eiro uzņēmums iegādājies un uzstādījis jaunu hidrociklonu, lai ievāktu kartupeļu cieti tālākai izmantošanai. Savukārt "Spilvas" ražotnē ieviesta rekuperācijas jeb siltuma atgūšanas sistēma 76 000 eiro apmērā, kas ļauj ražošanas procesos radīto siltumu izmantot atkārtoti karstā ūdens sildīšanai un citiem procesiem, tādējādi samazinot "Spilvas" ražotnes energoresursu patēriņu par 4% gadā.

Pērn "Orkla Latvija" eksporta apmēri pieauga par 3%, sasniedzot 28,1 miljonu eiro. Kompānijas produkcija realizēta vairāk nekā 20 valstīs. 

Pēc kompānijā minētā, lielāko pieaugumu veidoja zīmola "Laima" zefīru pārdošana Izraēlā, uzrādot pieaugumu par 64% salīdzinājumā ar 2020.gadu, un Vācijā, uzrādot pieaugumu par 10%. Vienlaikus "Laimas" šokolādes konfekšu kārbu tirdzniecības apmēri pērn palielinājās vidēji par 4% visos tirgos. Savukārt "Orkla Latvija" ražoto sāļo uzkodu produktu ar zīmoliem "Ādažu" un "Taffel" pārdošanas apmēri Mongolijā pagājušajā gadā auga divas reizes, Moldovā - par 70%, Azerbaidžānā - par 36%, bet Izraēlā - par 24%. 

Arī "Orkla" grupas savstarpējā eksportā, ražojot produktus Latvijas ražotnēs "Orklas" uzņēmumiem citās valstīs, pērn bija pārdošanas pieaugums, tostarp Zviedrijai par 59%, Igaunijai par 10%, Somijai par 7%, bet Lietuvai par 9%.

2020.gadā "Orkla Latvija" strādāja ar 103,31 miljona eiro apgrozījumu un guva 5,12 miljonu eiro peļņu, liecina "Firmas.lv" informācija.

Uzņēmums reģistrēts 2009.gadā, un tā pamatkapitāls ir astoņi miljoni eiro. Latvijā "Orkla" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Pedro", "Spilva", "Gutta", "Latplanta" un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā "Orkla".

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.