Menu
 

Valdība precizē Ķekavas apvedceļa būvniecības periodā valsts budžetā maksājamās PVN summas

  • Autors:  LETA
Foto - Renārs Koris Foto - Renārs Koris

Valdība otrdien precizēja Ķekavas apvedceļa projekta būvniecības periodā valsts budžetā maksājamās pievienotās vērtības nodokļa (PVN) summas atbilstoši apgrieztajai pievienotās vērtības nodokļa maksāšanas kārtībai. Summas precizētas atbilstoši projekta būvniecības faktiskajai izpildei, proti, 2022.gadā precizētā summa ir 15 548 145 eiro, bet 2023.gadā - 8 877 798 eiro, un tās nerada negatīvu ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci.

Tāpat valdība pieņēma zināšanai, ka Ķekavas apvedceļa projekta pieejamības periodā bruto pieejamības maksājuma summas tiek precizētas atbilstoši 2021.gada 16.jūlijā noslēgtajā publiskās un privātās partnerības (PPP) līgumā noteiktajai bruto pieejamības maksājumu maksāšanas kārtībai (termiņiem), proti, 2024.gadā bruto pieejamības maksājuma summa ir 11 849 396 eiro, bet 2025.-2043.gadā - 238 283 104 eiro jeb 12 541 216 eiro gadā, un šo bruto pieejamības maksājumu kopsumma atbilst Satiksmes ministrijas uzņemtām ilgtermiņa saistībām projekta īstenošanai, proti, 250 132 500 eiro apmērā.

Atbilstoši PPP līguma nosacījumiem privātais partneris sniedz publiskajam partnerim, proti, VSIA "Latvijas Valsts ceļi", regulārus pievienotās vērtības nodokļa aktus, kuros privātais partneris norāda faktiski izpildīto Ķekavas apvedceļa būvdarbu vērtību. No PPP līguma sākšanas dienas 2021.gada 16.jūlijā līdz 2022.gada 30.septembrim saņemti pievienotās vērtības nodokļa akti par izpildīto būvdarbu apmēru 64 353 205 eiro vērtībā. Salīdzinot ar privātā partnera plānoto naudas plūsmu PPP līguma noslēgšanas brīdī, iepriekš minētajā pārskata periodā kapitālieguldījumu novirze (samazinājums) no sākotnēji plānotā ir 12 381 716 eiro jeb 16% no plānotā. 

Šī novirze attiecīgi ietekmē valsts budžetā atbilstoši apgrieztajai pievienotās vērtības nodokļa maksāšanas kārtībai maksājamā pievienotās vērtības nodokļa apmēru par projektēšanas darbu un būvdarbu proporcionālo daļu attiecīgajā periodā. Pievienotās vērtības nodokļa maksājamās summas tiek precizētas atbilstoši PPP līguma nosacījumiem, proti, 2024.gadā pievienotās vērtības nodoklis ir 562 851 eiro, 2025.-2043.gadā - 11 360 385 eiro, un šo pievienotās vērtības nodokļu kopsumma ir par 654 760 eiro mazāka, nekā iepriekš noteikts.

Valdība arī uzdeva Satiksmes ministrijai normatīvos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijai priekšlikumus maksimāli pieļaujamā izdevumu apmēra ilgtermiņa saistību noteikšanai valsts budžeta apakšprogrammā "Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana" 2023.gadā - 8 877 798 eiro, 2024.gadā - 12 412 247 eiro, bet no 2025.gada līdz 2043.gadam - 13 139 131 eiro gadā.

Jau ziņots, ka 2021.gada jūlijā tika noslēgts līgums par Ķekavas apvedceļa izbūvi, kas tiek īstenots pēc "projektēt-būvēt-finansēt-uzturēt" modeļa. No diviem pretendentiem, kuri iesniedza piedāvājumus, "Kekava ABT" izvēlēts kā saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kam bija arī zemākā cena. Šo personu apvienību ar 80% no kopējā ieguldījuma kontrolē Luksemburgā reģistrēts investīciju fonds "TIIC 2 (SCA) SICAR", ko pārvalda TIIC. TIIC ir neatkarīgs infrastruktūras uzņēmums ar birojiem Luksemburgā, Portugālē un Francijā.

Lai nodrošinātu Ķekavas apvedceļa projekta īstenošanu, tostarp tā projektēšanu, būvniecību, finansēšanu un uzturēšanu, Satiksmes ministrijai tika dota atļauja no 2021. līdz 2043.gadam uzņemties valsts budžeta ilgtermiņa saistības, kas nepārsniedz 265,729 miljonus eiro, bruto pieejamības maksājuma segšanai, un valsts budžeta ilgtermiņa saistības 38,205 miljonu eiro apmērā pievienotās vērtības nodokļa maksājumiem.

Būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023.gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar ko visa publiskās un privātās partnerības projekta pabeigšana plānota 2043.gadā.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.