Menu
 

CSP: Novembrī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 10,7 %

  • Autors:  Apriņķis.lv
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi (2015=100). Grafika – CSP Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi (2015=100). Grafika – CSP

2022.gada novembrī, salīdzinot ar 2021.gada novembri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 10,7 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 3,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 23,3 %, autodegvielas – pieauga par 9,1 %.

Salīdzinot ar 2021. gada novembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 94,4 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 57,3 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 44,4 %).

Šīs nozares 2021.gada oktobrī un novembrī visvairāk skāra stingrāki tirdzniecības ierobežojumi, kas tika noteikti Covid-19 infekcijas mazināšanai, norāda CSP. Savukārt apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 14,5 %) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 6,0 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 30,1 %.

Šāgada novembrī, salīdzinot ar oktobri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 1,3 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,5 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 1,3 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 4,8 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 8,0 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,2 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 3,0 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,7 %), liecina CSP informācija.

Novembrī, salīdzinot ar oktobri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 1,0 %.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.