Menu
 

CSP: Februārī mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 2,4 %

  • Autors:  Apriņķis.lv
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi (2015=100). Grafika – CSP Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi (2015=100). Grafika – CSP

2023.gada februārī, salīdzinot ar 2022.gada februāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,4 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,8 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 4,8 %, autodegvielas – par 2,9 %.

Salīdzinot ar pagājušā gada februāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 21,0 %), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 12,6 %), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 10,8 %).

Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 8,8 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 6,8 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 3,8 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 17,5 %.

Pēc CSP datiem, šāgada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,4 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,7 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 1,3 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 4,1 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 11,4 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 3,3 %) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 2,2 %).

Vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 8,9 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 5,2 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,9 %).

Šāgada februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 3,8 %, informēja CSP.

Pieslēdzieties, lai rakstītu komentārus
atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.