Menu
 

CSP: Mazumtirdzniecības apgrozījums novembrī samazinājies par 2,4%

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

2023.gada novembrī, salīdzinot ar 2022.gada novembri, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājies par 2,4%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,6%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 2,8%, autodegvielas – samazinājās par 2,4%.

Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 27,9%), un to ietekmēja atsevišķu uzņēmumu saimnieciskās pamatdarbības veida maiņa. Apgrozījums samazinājās arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 5,3%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 5,1%).

Salīdzinot ar 2022.gada novembri, lielākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 7,8%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,3%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 6,3%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 2,2%.

CSP informācija liecina, ka novembrī, salīdzinot ar oktobri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 1,0%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 1,3%, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 4,3%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 8,5%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 6,7%) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 4,0%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 10,4%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 3,1%) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 2,5%).

Novembrī, salīdzinot ar oktobri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 1,8%.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.