Menu
 

Foto: Pasniegtas balvas ceļu būvniecībā, tostarp par remontdarbiem uz autoceļa Rīga–Mārupe

  • Autors:  Apriņķis.lv
VAS "Latvijas Valsts ceļi" VAS "Latvijas Valsts ceļi"

Maija pēdējā piektdienā tika pasniegtas balvas par labākajām pērnā gada ceļu būvēm valsts ceļu tīklā. Autobraucēju vērtējumā labākie remontdarbi pagājušajā gadā tika veikti uz autoceļa Rīga–Mārupe (P132).

Tiltu pārbūves un jaunu tiltu būvniecības grupā Gada balvu saņēma SIA “Viadukts” par veikumu uz tilta pār Aivieksti uz Daugavpils šosejas (A6) ceļa 132,51. km, informē VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) Komunikācijas daļā. Būvdarbu laikā tilts ir atjaunots, no iepriekšējās tilta konstrukcijas ir palikušas tikai sijas. Salaboti tilta balsti, atjaunoti konusu nostiprinājumi un izbūvēta jauna tilta brauktuve – sākot ar klātnes betonēšanu, hidroizolāciju, seguma ieklāšanu, kompensācijas šuvēm un beidzot ar gājēju ietvēm. Būvdarbu līgumcena bija 720 tūkstoši eiro (ar PVN), ko finansēja no valsts budžeta.


Tilts pār Aivieksti.

Autoceļu seguma atjaunošanas grupā Gada balva piešķirta SIA “Binders” par seguma atjaunošanu uz Tallinas šosejas (A1) posmā no Duntes līdz Svētciemam (48,10. –81,28. km). Būvdarbu ietvaros tika nomainīta seguma virskārta – veikta izlīdzinošā frēzēšana, plaisu aizliešana un jaunas virskārtas ieklāšana, atjaunota ūdens novades sistēma un uzpildītas nomales. Būvdarbu līgumcena bija 5,35 miljoni eiro (ar PVN), un tie tika finansēti no valsts budžeta. Būvdarbu līgumcena bija 5,35 miljoni eiro (ar PVN) un tie tika finansēti no valsts budžeta, vēsta LVC pārstāvji.


Tallinas šoseja (A1).

Autoceļu pārbūves grupā Gada balvu saņēma AS “A.C.B.” par pārbūvi uz autoceļa Jēkabpils–Rēzekne (A12) posmā no Varakļāniem līdz Viļāniem (54,60.–72,78. km). Posmā izbūvēts jauns salizturīgais slānis un šķembu pamats un ieklātas trīs asfalta kārtas. Viļānos ir izbūvēts rotācijas aplis, ir arī atjaunoti tilti pār Maltu, Kaževu un Malmuti. Darbu līgumcena bija 20,5 miljoni eiro, no kuriem 85% līdzfinansēja Kohēzijas fonds. “Šogad izšķirties par uzvarētāju šajā grupā bijis sevišķi grūti, par ko liecina atšķirīgais  vērtējums – katram ekspertam savs. Tas nozīmē, ka būvniecības līmenis ne tikai paaugstinās, bet arī izlīdzinās un nav vairs nianšu, kam vērtējumā būtu salīdzinoši mazāka nozīme,” savā uzrunā uzsvēra RTU inženierzinātņu fakultātes dekāns, profesors Juris Smirnovs.


Autoceļa Jēkabpils–Rēzekne (A12) posms no Varakļāniem līdz Viļāniem.

Savukārt autobraucēju vērtējumā labākie remontdarbi pērn tika veikti uz autoceļa Rīga–Mārupe (P132) posmā no Rīgas robežas līdz Lielajai ielai Mārupē (1,80.–4,14. km). Gada balvu par šo darbu saņēma SIA “Igate”. Šī posma pārbūves rezultātā autoceļš ieguva ielai atbilstošus elementus: ietves, sabiedriskā transporta pieturvietas, gājēju pārejas un barjeras, ielas apgaismojumu, ar luksoforiem regulējamus krustojumus un slēgtu lietus ūdens novadīšanas sistēmu. Projekta īstenošanas laikā tika pārbūvēti arī elektroapgādes un sakaru, kā arī ūdensvada un kanalizācijas tīkli, bet Daugavas ielas un Mārupītes gatves krustojumā tika izbūvēts rotācijas aplis. Brauktuvi sedza trīs asfaltbetona kārtas. Būvdarbu līgumcena bija 4,76 miljoni eiro, tos finansēja valsts budžets, norāda Komunikācijas daļā.


Autoceļš Rīga–Mārupe (P132).

Autobraucēju balsojums notika maijā, visi interesenti varēja izteikt savu vērtējumu visiem 13 objektiem, kuri pretendēja uz balvām. Balsojums notika LVC tīmekļvietnē www.lvceli.lv. Starp balsotājiem arī tika izlozēta balva – iespēja uz nedēļas nogali saņemt savā rīcībā “VW” krosoveru “T-Rock” ar pilnu degvielas bāku. Laimīgais ieguvējs ir Imants Treidis.  

Gada balvas par mūža ieguldījumu nozarē šogad saņēma Juris Palkavnieks un Olafs Kronlaks. Juris Palkavnieks ir bijis ilggadējs vadošais darbinieks autoceļu uzturēšanas uzņēmumos, kas bija VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” priekšteči, kopumā nozarē darbojies 50 gadus, pensionējies 2009. gadā. Savukārt Olafs Kronlaks ir bijis ilggadējs valsts ceļu administrācijas vadītājs, tai skaitā VAS “Latvijas Valsts ceļi”, kopumā ceļu nozarē strādājis kopš 1963. gada, vadījis Latvijas ceļu būvnieku brigāžu darbu Tjumeņā pagājušā gadsimta 80. gados, kā arī visas Latvijas ceļinieku dalību 1991. gadā barikādēs, kuru laikā ceļa tehnika tika izvietota Vecrīgas ielās. 1998. gadā saņēmis Triju Zvaigžņu ordeņa 1. pakāpes goda zīmi. Pensionējies 2010. gadā, teic LVC pārstāvji.

Gada balvas ceļu būvniecībā tika piešķirtas jau devīto reizi. Šogad ekspertu žūrijā darbojās Lietuvas ceļu administrācijas pārstāvis Marius Čereška, ceļu būvinženieris, Transportbūvju inženieru asociācijas valdes loceklis Elmārs Daniševskis, RTU Transportbūvju institūta direktors profesors Dr. sc. ing. Ainārs Paeglītis, RTU Būvniecības inženierzinātņu fakultātes dekāns profesors Dr. sc. ing. Juris Smirnovs, LVC Projektu kvalitātes audita daļas vadītājs Juris Tauriņš un ceļu un tiltu būvinženieris, ilggadējais SIA “8CBR” galvenais inženieris Juris Anitens. Uz gada balvām pretendēja pērnais veikums tiltu pārbūves un jaunu tiltu būvniecības, segumu atjaunošanas un autoceļu pārbūves grupās, vēsta Komunikācijas daļā.

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.