Menu
 

"Latio": Saglabājas nemainīgi augsta interese par savrupmājām Pierīgā un Jūrmalā

Lai atspoguļo mājokļu tirgus jaunākās tendences, uzņēmums “Latio” Mājokļu pircēju pārliecības indeksā apkopojis piecus rādītājus, kas visizteiksmīgāk raksturo jūlija datus. Galvenais secinājums – pircēji kļuvuši prasīgāki, un, ja vēl pāris mēnešus atpakaļ, baidoties no inflācijas, iedzīvotāji iegādājās arī nelikvīdus īpašumus, pārmaksājot to tirgus vērtību, šobrīd iestājusies mērenība, un tādējādi lēnām vērojama tirgus “atveseļošanās”.

Mājokļu pircēju pārliecības indeksa dati jūlijā:
- 28 dienas – vidēji tik ilgs laiks bijis nepieciešams, lai pārdotu mājokli par tirgus cenu;
- 16% mājokļu pārdoti viena mēneša laikā no sludinājuma publicēšanas brīža;
- 60% pārdevēju ir prasījuši tirgus situācijai nesamērīgi augstu cenu;
- 7% pircēju ir piedāvājuši augstāku cenu, nekā norādīts sludinājumā;
- 24% darījumu notikuši bez kredītu piesaistes.

Sērijveida dzīvokļu sludinājumu skaita pieaugums 2022. gada otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar pirmo ceturksni ir audzis par vairāk nekā 60%. Pēc “Latio” ekspertu domām, tas pārsvarā skaidrojams ar to, ka divu, trīs un četru istabu dzīvokļu īpašnieki, galvenokārt seniori, vēlas pārdot šos īpašumus, lai to vietā iegādātos vienu vai divu istabu dzīvokļus. Līdztekus pircējiem ir būtiski, lai jaunie īpašumi neprasītu papildu laika un finanšu resursu ieguldījumus.

Saglabājusies nemainīgi augsta interese arī par savrupmājām Pierīgā un Jūrmalā cenu kategorijā līdz 250 000 eiro. Tas daļēji skaidrojams ar “Altum” mājokļu atbalsta noteiktajiem “griestiem” 250 000 eiro apmērā ģimenēm ar bērniem.

“Privātmāju segmentā noteicošie faktori pircēju izvēlē šobrīd ir funkcionāls un pārdomāts plānojums, ēkas energoefektivitāte, mūsdienīgs aprīkojums. Juridiski šķēršļi- piemēram, nesaskaņota būvniecība var padarīt īpašumu neinteresantu pircējiem. Likvīdāki ir nesen būvēti nami ar moderniem inženiertehniskajiem risinājumiem. Kompaktas savrupmājas, vietās ar attīstītu infrastruktūru šobrīd tiek pārdotas vidēji vienas nedēļas laikā,” skaidro “Latio” nekustamo īpašumu darījumu vadītājs Romāns Aleksandrovs.

“Ļoti aktīvs ir arī vienas un divu istabu dzīvokļu tirgus – jaunajos, energoefektīvajos projektos jau veidojas virtuāla rinda, un tādi īpašumi savus pircējus atrod vidēji trīs nedēļu laikā. Sērijveida namos cenas ir krietni pieejamākas. Nelielam sērijveida mājoklim, ja nav nepieciešami tūlītēji ieguldījumi– pircēju var atrast nedēļas laikā. Savukārt lielu sērijveida dzīvokļu pirktgribētāju ir palicis maz.”

Lai arī pēdējos mēnešos mājokļu piedāvājumu skaits ir nedaudz palielinājies, tas joprojām nav pietekams, lai visos segmentos pilnībā apmierinātu esošo pieprasījumu. Vienlaikus pircēji lēmumus par īpašuma iegādi vairs nepieņem tik strauji. Vairākkārt tiek izvērtēti visi plusi un mīnusi, izsverot un salīdzinot vairākas iespējas. Tas pamazām ievieš tirgū līdzsvaru un veicina mājokļu tirgus stabilizēšanos, norāda “Latio”.

Lasīt vairāk...

"Sadales tīkla" vadītājs: Pāris gadu laikā Latvijā vasarās saražotā elektrība pilnībā segs pašpatēriņu un varētu palikt pāri

Gan iedzīvotāju, gan uzņēmēju vidū interese par saules paneļu izvietošanu ir ļoti liela, tāpēc pēc gada līdz trim Latvijā vismaz vasarās vajadzētu sevi pilnībā spēt nodrošināt ar elektrību, šorīt Latvijas Radio atzīmēja AS "Sadales tīkls" valdes priekšsēdētājs Sandis Jansons.

Lasīt vairāk...

Jūlijā uzņēmēju noskaņojums bijis negatīvs visās uzņēmējdarbības jomās

Uzņēmējdarbības konfidences rādītāji 2022. gada jūlijā samazinājās visās uzņēmējdarbības jomās. Rādītāji rūpniecībā un pakalpojumu sektorā, salīdzinot ar jūniju, ir nedaudz uzlabojušies, bet mazumtirdzniecībā un būvniecībā turpina samazināties liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) veikto konjunktūras apsekojumu dati.

Lasīt vairāk...

CSP: Jūnijā mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,7 %

2022.gada jūnijā, salīdzinot ar 2021.gada jūniju, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,7 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,8 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,2 %, autodegvielas – samazinājās par 8,6 %.

Lasīt vairāk...
Pierakstīties šai RSS barotnei

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.