Menu
 

Lidosta "Rīga" pērn apkalpoja par 10,5% vairāk pasažieru

  • Autors:  LETA
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" pagājušajā gadā apkalpoja vairāk nekā 7,8 miljonus pasažieru, kas ir par 741 800 jeb 10,5% vairāk nekā 2018.gadā, pavēstīja lidostā. 

Tostarp Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" tirgus daļa lidostā "Rīga" 2019.gadā veidoja 58,5%.

Otrais lielākais pārvadātājs lidostā "Rīga" pērn bija Īrijas zemo cenu aviokompānija "Ryanair" ar 13,4% tirgus daļu, bet trešajā vietā ierindojās Ungārijas zemo cenu pārvadātājs "WizzAir" ar 7,7% tirgus daļu. Savukārt ceturtajā vietā ierindojās Norvēģijas zemo cenu lidsabiedrība "Norwegian" ar 3,9% tirgus daļu, bet piektajā vietā bija Krievijas aviokompānija "Aeroflot" ar 2,8% tirgus daļu.

Pēc lidostas apkopotajiem datiem, 30,4% ceļotāju lidostā "Rīga" pērn bija tranzīta un transfēra pasažieri. Transfēra un tranzīta pasažieru skaits lidostā "Rīga" pagājušajā gadā pieaudzis par 19,4%, sasniedzot 2,4 miljonus.

Lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Ilona Līce norādīja, ka 2019.gada izaugsmes rādītāji apliecina Rīgas lidostas līderpozīcijas Baltijā, kā arī pierāda, ka Baltijas valstu tirgus lidostai kļūst par šauru. Tāpēc izvēlētais lidostas attīstības virziens, kas paredz konkurēt plašākā starptautiskā arēnā, izvirzot mērķi kļūt par augošu aviācijas centru Ziemeļeiropā, ir pareizs. 

Tāpat Līce norādīja, ka attīstības rādītāji jau šobrīd ierindo lidostu "Rīga" starp Eiropas izaugsmes līderiem. Pēc Starptautiskās lidostu padomes (Airport Council international) datiem, 2019.gada trešajā ceturksnī lidosta "Rīga" bija piektā straujāk augošā Eiropas lidosta lidostu grupā ar pieciem līdz 15 miljoniem apkalpoto pasažieru.

Viņa arī minēja, ka lidosta "Rīga" globālās gaisa satiksmes analītikas kompānijas "Cirium" ikgadējā pētījumā par lidostu un aviokompāniju punktualitāti atzīta par pasaules ceturto punktuālāko lidostu vidējo lidostu grupā. Rīgas lidostas punktualitātes rādītājs ir 88,71%.

2019.gadā lidostā "Rīga" apkalpoti vairāk nekā 87 000 lidojumu, kas ir par 4,2% vairāk nekā 2018.gadā.

"Lai paplašinātu Rīgas maršrutu tīklu jaunos tirgos, 2020.gadā lidosta turpinās darbu pie tālsatiksmes lidojumu attīstības gan pasažieru, gan kravu segmentā," pauda Līce, piebilstot, ka lidostas "Rīga" mērķa tirgi ir ASV, Ķīna un citas Āzijas reģiona valstis. 

Vienlaikus Līce atzīmēja, ka pērn sekmīgi tika realizēta čartera lidojumu programma starp Seulu un Rīgu.

Lidostas valdes priekšsēdētāja pauda, ka 2019.gads lidostai "Rīga" bija ne tikai kārtējais izaugsmes gads, bet arī sagatavošanās gads nākotnes izrāvienam. Tostarp lidosta sākusi vērienīgu attīstības projektu, kurā tuvāko gadu laikā plānots izbūvēt pasažieru termināļa paplašinājumu ar kapacitāti līdz 12 miljoniem pasažieru gadā. Paplašinātais lidostas terminālis būs savienots ar "Rail Baltica" dzelzceļa staciju, veidojot vienotu pasažieru apkalpošanas kompleksu. 

Līce piebilda, ka termināļa paplašināšanas projekts šobrīd ir projektēšanas stadijā, ko veic konkursā uzvarējusī piegādātāju apvienība "One Works, Sintagma, Vektors T", kuras dalībnieki ir Itālijas uzņēmums "Sintagma", kas specializējas transporta infrastruktūras projektu īstenošanā, itāļu kompānija "One Works", kas izstrādājusi daudzu lidostu attīstības un paplašināšanas projektus, kā arī Baltijas mākslīgo būvju projektēšanas birojs "Vektors T".

Lidostas vadītāja norādīja, ka līdz būvniecības sākšanai, kas paredzēta 2021.gadā, lidostas "Rīga" galvenais izaicinājums ir darbības efektivitāte, procesu automatizācija un investīcijas darbinieku izaugsmē. 

Jau ziņots, ka 2018.gadā lidostā "Rīga" apkalpoja kopumā 7,056 miljonus pasažieru, kas bija par 15,7% vairāk nekā 2017.gadā.

Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.