Menu
 

SPRK: Kopš 2015. gada sūdzību skaits ūdenssaimniecības nozarē samazinājies par 71%

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - pixabay.com Foto - pixabay.com

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir apkopojusi informāciju par pērn saņemtajām sūdzībām ūdenssaimniecības nozarē. Kopumā saņemtas 12 rakstveida sūdzības un sniegtas vairāk nekā 84 telefona konsultācijas. Kopš 2015. gada sūdzību skaits samazinājies par teju 71%, pavēstīja SPRK pārstāve Baiba Jakobsone.

Izskatot saņemtās sūdzības, SPRK ir secinājis, ka astoņas no 12 nav bijušas SPRK kompetencē, savukārt četras izteiktas nepamatoti. Neskaidrības galvenokārt radušās kā par komercuzskaites mēraparātiem, tā arī par komercuzskaites mēraparātu mezglu ierīkošanu un ar māju pārvaldīšanas darbībām saistītiem jautājumiem. Šie jautājumi risināmi sadarbībā ar pakalpojumu sniedzēju vai namu pārvaldnieku.

"Katru gadu, apkopojot saņemtās sūdzības, redzam, ka lietotāji kļūst arvien zinošāki kā par SPRK kompetencē esošiem jautājumiem, tā arī par tiem, kas attiecas uz dzīvojamo māju pārvaldīšanas jomu. Liela nozīme ir bijusi nozaru normatīvā regulējuma sakārtošanai, kas veikta, sākot no 2016. gada. Tāpat arī pakalpojumu sniedzēju un mūsu sniegtajiem skaidrojumiem lietotājiem un pašvaldībām," skaidro SPRK Ūdenssaimniecības nodaļas vadītāja Dace Čodare-Plaude.

SPRK pārraudzībā ir noteikt ekonomiski pamatotus ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifus, kā arī uzraudzīt, lai komersanti pakalpojumus sniegtu atbilstoši normatīvo aktu prasībām. To, vai komersants pareizi piemērojis tarifu, lietotājs var uzzināt, vēršoties SPRK. Tāpat arī par noslēgtajiem līgumiem – SPRK tos pārbauda un izvērtē to atbilstību regulējumam.

Gan pērn saņemto sūdzību gadījumos, gan telefoniskās konsultācijās SPRK sniedza ieteikumus un skaidrojumus, kā rīkoties. Vairākas problēmsituācijas bija risināmas, vēršoties pie namu apsaimniekotāja vai pakalpojumu sniedzēja.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.