Menu
 

"Rail Baltica" dzelzceļa trasē no Zolitūdes ielas līdz lidostai "Rīga" nocirtīs 410 koku

  • Autors:  Apriņķis.lv/LETA
Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

Apvienība “Prosiv”, kas projektē “Rail Baltica” infrastruktūru starptautiskajā lidostā “Rīga”, saņēmusi Rīgas domes Apstādījumu saglabāšanas komisijas atļauju 410 koku izciršanai ārpus meža zemes projekta 1. kārtas būvniecībai 2,5 km garā dzelzceļa trases posmā no Zolitūdes ielas līdz topošajai “Rail Baltica” stacijai lidostā.

Rīgas domes komisija, izsniedzot atļauju, secinājusi, ka nav iespējams izveidot dzelzceļa trasi bez šo koku noņemšanas, to ciršana paredzēta maksimāli kompaktā koridorā, kāds iespējams, lai nodrošinātu dzelzceļa tehniskos parametrus un nodrošinātu dzelzceļa drošu ekspluatāciju, informē uzņēmuma “Eiropas Dzelzceļa līnijas” – projekta “Rail Baltica” ieviesēja Latvijā – komunikācijas vadītāja Rita Voronkova.

Pašvaldība noteikusi zaudējumu atlīdzības apmēru 98 053,58 eiro par dabas daudzveidības samazināšanu saistībā ar koku ciršanu. Vienlaikus R. Voronkova atzīmēja, ka “Eiropas dzelzceļa līnijas” aicina pašvaldību attiecīgos līdzekļus ieguldīt apzaļumošanā un labiekārtošanā.

“Dzelzceļš nevar līkumot starp kokiem, tādēļ to būvē maksimāli taisnu. Turklāt dzelzceļa būvniecības tehniskie un drošas ekspluatācijas nosacījumi paredz arī izveidot dzelzceļa nodalījuma joslu, kurā nedrīkst būt koki, kas var apdraudēt un paralizēt satiksmi, piemēram, lūstot vētrā. Esmu pārliecināts, ka, neskatoties uz koku izciršanu, Rīgas pilsētas apkārtējās vides ainaviskā, dendroloģiskā un ekoloģiskā situācija ilgtermiņā tiks atjaunota un pat uzlabota mūsdienu pilsētvides prasībām visatbilstošākajā veidā. To nodrošinās pašvaldības aprēķinātais atlīdzības apmērs, kas no projekta īstenošanas līdzekļiem tiks samaksāts Rīgas domei. Mēs kā projekta īstenotājs darīsim visu, lai turpinātu uzraudzīt šī projekta darbu gaitu, tostarp lai būvniecības laikā ar lielu rūpību attiektos pret apkārtējo vidi,” norāda uzņēmuma “Eiropas Dzelzceļa līnijas” valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.