Menu
 

Uzsāk šķembu slaucīšanu virsmas apstrādes defektu posmos, tostarp Pierīgā

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto – "Latvijas Valsts ceļi" Foto – "Latvijas Valsts ceļi"

Iestājoties atkusnim, uzņēmēji, kuri pērn veikuši virsmas apstrādes darbus uz valsts autoceļiem, uzsāks šķembu slaucīšanu posmos, kur virsmas apstrāde ir veikta nekvalitatīvi, kā rezultātā šķembas atdalās no seguma, informē VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas daļā.

SIA “Binders” garantijas ietvaros par saviem līdzekļiem ir veicis pirmo šķembu slaucīšanu uz valsts reģionālā autoceļa Garkalne–Alauksts (P3) posmā no Podkājām līdz Plānupei (11,40.–19,48.km). Šonedēļ pēc vajadzības būvnieks plāno slaucīt šķembas arī no autoceļa Inciems–Sigulda–Ķegums (P8) posma no krustojuma ar vietējo autoceļu Pādes–Tūžas (V65) līdz krustojumam ar autoceļu Sidgundi–Ropaži (V66) (35,98.–42,42.km), kā arī no autoceļa Ragana–Turaida (P7) visā šī ceļa garumā (0,06.–9,57.km) Krimuldas novadā. 

Savukārt VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” sakops vietējā autoceļa Sigulda–Vildoga–Līgatne (V83) posmu no Siguldas līdz pagriezienam uz Ratniekiem (2.1.–7.93. km), kur pērn veica vienkārtas virsmas apstrādi, norāda “Latvijas Valsts ceļu” pārstāvji.

Lai samazinātu bojājumu riskus, patlaban posmos, kur ir konstatēti defekti, ieviesti arī ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h. Defekti garantijas ietvaros tiks laboti pavasarī.

Autobraucēji tiek aicināti informēt par visiem gadījumiem, kad uz reģionālajiem autoceļiem ir novēroti defekti virsmas apstrādē, – zvanīt uz VSIA “Latvijas Valsts ceļi” bezmaksas diennakts informatīvo tālruni 80005555.

Defekti virsmas apstrādes posmos ir radušies pārsvarā bitumena emulsijas nepietiekamas kvalitātes un laika apstākļu dēļ. Atsevišķos pēc virsmu ieklāšanas pasūtītājam iesniegtajos paraugos no būvniecības objektiem tika konstatēta nepietiekama saistvielas un minerālmateriāla (šķembu) adhēzija (bitumena emulsijas un nesaistītā minerālā materiāla saķere). Tas norāda uz iespējamu bitumena emulsijas kvalitātes neatbilstību vai nesaderību ar akmens materiālu. Tomēr būvdarbu nodošanas laikā objektos netika konstatētas patlaban novēroto defektu pazīmes, skaidro “Latvijas Valsts ceļu” pārstāvji.

Viena no tehnoloģijām, kas tiek izmantota pie seguma atjaunošanas, ir virsmas apstrāde. Asfaltbetona segumu apstrādā ar bitumena emulsiju un 8–11 mm šķembām, lai kavētu plaisu veidošanos asfaltbetona segumā. Virsmas apstrāde ir relatīvi lēts veids, kā paildzināt kalpošanas mūžu autoceļu asfaltbetona segumam situācijā, kad nav pieejams finansējums segas pārbūvei. Šo metodi pielieto arī citās valstīs, piemēram, Igaunijā, kur tā ir plaši izplatīta. Virsmas apstrāde ir Eiropas standartam atbilstošs būvizstrādājums, kas, salīdzinoši nelielo izmaksu dēļ, ļauj ekonomiski efektīvi paildzināt asfaltbetona segumu kalpošanas laiku, norāda uzņēmumā.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.