Menu
 

Aptauja: ikdienas tēriņiem rūpīgi seko 41% iedzīvotāju

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - pexels.com Foto - pexels.com

Latvijas iedzīvotājiem biežāk raksturīga ēdienreižu plānošana nekā spontāna pārtikas iegāde, liecina “Rimi” veiktā aptauja. Lūgti raksturot savus iepirkšanās paradumus, 55% iedzīvotāju norāda, ka regulāri plāno savas ēdienreizes un iepērkas ilgākam laikam. Vienlaikus, veicot ikdienas pirkumus, saviem tēriņiem regulāri seko vien 41% iedzīvotāju, kuri kā gudrākas iepirkšanās paradumus min dažādu veikalu cenu akciju izmantošanu, rūpīgu labākās produkta daudzuma un cenas attiecības izvēli un iepirkšanos pēc iepriekš izveidota saraksta.

Lai gan vairums iedzīvotāju plāno ikdienas pirkumus, vismaz trešdaļa atzīst, ka ir vāji mirkļa iegribu priekšā – 36% aptaujāto savus pirkumus novērtē kā spontānus un pakļautus mirkļa vēlmēm.

Iepērkoties ikdienā, 37% pircēju tēriņu kontrolei pievēršas vien situācijās, kad pieejamie finanšu resursi strauji tuvojas izsīkumam, piemēram, īsi pirms algas dienas vai pēc lielākiem pirkumiem, un tikai 41% pircēju savus tēriņus pārdomā regulāri. Ieradums rūpīgi sekot līdzi izdevumiem par ikdienas pirkumiem pakāpeniski pieaug, palielinoties pircēju vecumam – no 34% vecuma grupā 18-29 gadi līdz 47% starp senioriem vecumā 60+.

Kā liecina aptauja, visbiežāk izmantotā pircēju stratēģija ir dažādu cenu akciju izmantošana (73%), kam seko produkta daudzuma un cenas attiecības jeb cenas par kilogramu rūpīga izvērtēšana (50%). Gudrās iepirkšanās metožu Top3 noslēdz iepirkšanās, vadoties pēc pirkumu saraksta (40%). Tāpat iespēju ietaupīt iedzīvotāji atrod lētāko preču piedāvājumos dažādu zīmolu veikalos, iepērkoties ilgākam laikam uz priekšu, izvēloties lētākas līdzīgu produktu alternatīvas vai pērkot “pēdējās dienas” produktus ar papildu atlaidi.

Pieslēdzieties, lai rakstītu komentārus
atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.