Menu
 

Atklāj informēšanas kampaņu par riskiem, iepērkoties sociālo mediju vietnēs

  • Autors:  LETA
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Bieži vien, iepērkoties sociālo mediju vietnēs, patērētājiem rodas problēmas, jo tā ir augstāka riska iepirkšanās telpa, tādēļ Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un Eiropas patērētāju informēšanas centrs ("ECC Latvia") izstrādājuši padomus, kā šādās vietās iepirkties drošāk, pavēstīja PTAC pārstāvji.

Pagājušajā gadā "ECC Latvia" saņēmis apmēram desmit sūdzības, bet PTAC sniedzis aptuveni 100 konsultācijas un saņēmis vairāk nekā 30 sūdzības par gadījumiem, kad patērētāji Latvijā vai citā Eiropas Savienības valstī iegādājušies sociālo mediju vietnēs piedāvātās preces, tiešajā pastā sazinoties ar pārdevēju, tās arī apmaksājuši, taču preces nav saņēmuši vai to izskats ir bijis tālu no solītā izvietotajās fotogrāfijās.

Tādēļ "ECC Latvia" un PTAC ir izstrādājuši gan video, gan infografiku ar galvenajiem padomiem, kas jāņem vērā, pirms pirkuma veikšanas sociālo mediju vietnēs. Ar informēšanas kampaņas materiāliem iespējams iepazīties "ECC Latvia" mājaslapā

"Tas, ka PTAC un "ECC Latvia" nesaņem ļoti daudz sūdzību par neveiksmīgiem pirkumiem sociālo mediju vietnēs, nenozīmē, ka patērētājiem nav problēmu ar komersantiem tajos iepērkoties. Liela daļa saprot, ka ir kļūdījušies un nonākuši bezpalīdzīgā situācijā, ar to samierinās," saka PTAC direktore Baiba Vītoliņa, aicinot iedzīvotājus būt uzmanīgiem, ja viņi izvēlējušies preces un pakalpojumus, kurus iegādājas sociālo mediju vietnēs.

PTAC un "ECC Latvia" secinājis, ka galvenokārt problēmsituācijas, patērētājiem iepērkoties sociālo mediju vietnēs un pa tiešo pastu sazinoties ar pārdevēju, saistītas ar to, ka prece tiek izvēlēta, pilnībā apmaksāta, tomēr netiek piegādāta. Kā rāda "ECC Latvia" dati, tās ir dažādas preces un pakalpojumi - ļoti bieži tas ir apģērbs, apavi, un kosmētika, bet ir pat pirmā iemaksa dzīvoklim, kreditēšanas pakalpojumi ar veiktām iemaksām un citas lietas.

Iestādes novērojušas, ka scenārijs parasti ir līdzīgs - prece vai pakalpojums tiek vilinoši piedāvāts kādā no populārākajām sociālo mediju vietnēm, to pārdevējs ļoti bieži ir fiziska persona, arī apmaksa ļoti bieži tiek veikta uz fiziskas personas kontu, taču prece tā arī netiek atsūtīta vai pakalpojums netiek sniegts.

Arī 2020.gadā PTAC veikto pārbaužu rezultāti sociālo mediju vietnēs liecina, ka 44% gadījumu netika sniegta informācija par preces tirgotāju vai pakalpojumu sniedzēju. Savukārt 90% tirgotāji nav norādījuši preces apmaksas, piegādes vai saņemšanas noteikumus, kā arī atteikuma tiesības.

Nereti gan "ECC Latvia", gan PTAC vēršas patērētāji, kuri iegādājušies preces vai pakalpojumus no privātpersonas. Tomēr "ECC Latvia" un PTAC izskata tikai to patērētāju iesniegumus, kuri preces vai pakalpojumus iegādājušies no juridiskas personas vai personas, kas reģistrējusi savu saimniecisko darbību Valsts ieņēmumu dienestā.

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.