Menu
 

Salaspilī atklās "Rail Baltica" dzelzceļa projektam veltītu ceļojošo vides izstādi

  • Autors:  LETA
Vizualizācija - "RB Rail" Vizualizācija - "RB Rail"

Pie Salaspils kultūras nama "Rīgava" pirmdien, 4.aprīlī, plkst.17 satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) atklās ceļojošo vides izstādi "Ar vienu vilcienu rītdienā", kas veltīta "Rail Baltica" dzelzceļa projekta īstenošanai Latvijā, informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji.

Izstāde radīta ar mērķi, lai iedzīvotāji uzzinātu vairāk par "Rail Baltica" ātrvilcienu dzelzceļu - kur atradīsies stacijas, kā izskatīsies ātrvilcieni, un cik ātri ar tiem varēs pārvietoties ikdienas braucienos vai ceļojot uz Eiropu.

Izstādes apmeklētāji varēs iepazīties ar "Rail Baltica" projekta pašreizējām aktualitātēm, plānoto starptautisko un reģionālo satiksmi, kravu loģistikas attīstības iespējām novadu pašvaldībās, kā arī faktiem par vēsturisko dzelzceļa savienojumu ar Eiropu.

Atklāšanas pasākumā piedalīsies arī Salaspils novada pašvaldības priekšsēdētāja vietnieks Raivis Anspaks (JV), kā arī "Rail Baltica" projekta ieviesēju pārstāvji - AS "RB Rail" Sadarbības ar stratēģiskajiem partneriem un komunikācijas departamenta vadītājs Ģirts Bramans un SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes loceklis Artūrs Caune.

Salaspilī izstāde būs aplūkojama no 4.aprīļa līdz 18.aprīlim. Pēc tam izstāde tiks pārcelta uz Jaunmārupi, kā arī uz citām pašvaldībām. Izstāde paredzēta līdz oktobra beigām.

Noslēgumā izstāde tiks nodota Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejam, turpmākai ekspozīcijai muzeja āra teritorijā.

Izstāde tapusi ar Eiropas Savienības Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta atbalstu sadarbībā ar novadu pašvaldībām un projekta ieviesējiem Latvijā.

"Rail Baltica" dzelzceļa līnija Latvijā sākas pie Lietuvas-Latvijas robežas, un turpinās caur 10 pašvaldību teritorijām - Bauskas, Ķekavas, Olaines, Mārupes novadiem, Rīgai, turpinoties Igaunijas virzienā caur Salaspils, Ropažu, Siguldas, Saulkrastu un Limbažu novadiem. Dzelzceļa līnijas garums Latvijā ir 265 kilometri.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Pieslēdzieties, lai rakstītu komentārus
atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.