Menu
 

Piecu mēnešu laikā tirgū laisti vairāk nekā 138 miljoni depozīta iepakojuma vienību

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - publicitātes Foto - publicitātes

Jūnijā tirgū laisti 49,5 miljoni depozīta iepakojuma vienību, kas ir par 30% vairāk nekā maijā, savukārt kopumā no februāra tirgū laisti jau 138,5 miljoni ar Latvijas depozīta zīmi marķētu iepakojumu. Nodoto depozīta iepakojumu skaits nedaudz vairāk nekā piecus mēnešu laikā sasniedzis 61 miljonu, turklāt, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, pieņemtā iepakojuma apjoms audzis par 63%, kas skaidrojams gan ar aktīvajām Jāņu brīvdienām un karsto laiku, gan arvien lielāku ar depozīta zīmi marķēto produktu pieejamību tirdzniecībā, informē SIA “Depozīta iepakojuma operators” pārstāvji.

“Vasaras sezona depozīta sistēmai ir visaktīvākais periods, jo tās laikā parasti tiek patērēts vislielākais iepakoto dzērienu daudzums. Tāpat pieaug arī iedzīvotāju aktivitāte veikalos pie taromātiem, kas savukārt prasa lielākus tirgotāju iekšējos resursus, jo nepieciešama biežāka taromātu apkope un iztukšošana, kā arī biežāka plānošana pie depozīta punktiem esošo konteineru izvešanai. Aicinām iedzīvotājus izmantot atkārtoti lietojamas somas iepakojumu nogādāšanai uz depozīta punktiem, bet situācijās, kad šim mērķim tiek lietotas kartona kastes, aicinām tās pirms ievietošanas konteineros saplacināt, jo konteineri primāri domāti tiem iepakojumiem, kas nav nododami depozīta punktā. Tāpat atgādinām, ka šķirošanas konteineros ir aizliegts izmest sadzīves vai nešķirotus atkritumus. ​​Turpināsim aktīvu sadarbību ar tirgotājiem, lai nodrošinātu ērtu un efektīvu depozīta iepakojumu apsaimniekošanas procesu, kā arī veidotu patīkamu iepakojumu nodošanas vidi patērētājiem,” komentē SIA “Depozīta iepakojuma operators” valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Jūnijā 43% no tirgū laistajiem iepakojumu veidiem ar depozīta zīmi bija PET pudeles, bet 24% veidoja skārdenes. Atkārtoti uzpildāmajās stikla pudelēs, kuras pēc to iztukšošanas tiek nodotas atpakaļ dzērienu ražotājiem, bija iepildīti 23%, bet vienreizlietojamajās stikla pudelēs – 10%. Svētku laikā vērojams būtisks stikla iepakojuma īpatsvara pieaugums, jo biežāk tiek lietots alus un vieglie alkoholiskie kokteiļi, skaidro uzņēmumā.

No 1.februāra līdz 11.jūlijam (ieskaitot) depozīta sistēmā nodots vairāk nekā 61 miljons iepakojuma vienību, un aktuālie dati liecina, ka šobrīd vidēji ik dienu tiek nodots vairāk nekā viens miljons tukšo iepakojumu, turklāt paredzams, ka šāds apjoms saglabāsies visas vasaras sezonas garumā. Vienā iepakojumu nodošanas reizē iedzīvotāji patlaban atpakaļnodod vidēji 16 depozīta vienības, savukārt vidējais laiks, kas paiet no iepakojuma iegādes brīža līdz tā nodošanai depozīta punktā, svārstās no četrām līdz sešām nedēļām.

Depozīta sistēmas operatora pārstāvji atgādina, ka līdz 31.jūlijam paredzēts pārejas periods, kura laikā veikalu plauktos var atrasties gan ar depozīta zīmi marķēti, gan nemarķēti produkti. Savukārt no 1.augusta depozīta sistēmā iekļautos iepakojumus bez Latvijas depozīta zīmes tirgot ir aizliegts, tādēļ tirgotāji tiek aicināti laikus plānot dzērienu apriti, lai izpārdotu krājumus bez depozīta zīmes. Aktuālie dati liecina, ka depozīta produktu īpatsvars Latvijas veikalos šobrīd svārstās no 85% līdz pat 99%.

Ja nesaplacinātu iepakojumu ar Latvijas depozīta zīmi neizdodas nodot taromātā, “Depozīta iepakojuma operatora” pārstāvji lūdz sūtīt depozīta punkta adresi, veikala nosaukumu, nodošanas laiku un iepakojuma fotogrāfiju ar labi nolasāmu svītrkodu un depozīta zīmi uz e-pasta adresi Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. vai numuru 20224214 lietotnē “Whatsapp”. Savukārt, ja taromātam nepieciešama iztukšošana vai apkope, jāvēršas pie konkrētā veikala darbiniekiem.

Aktuālā informācija par depozīta sistēmu pieejama vietnē www.depozitapunkts.lv, kā arī sociālo tīklu “Facebook” un “Instagram” kontā “Depozīta punkts”.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.