Menu
 

Vairums iedzīvotāju veikalu ikdienai izvēlas pēc tā atrašanās vietas

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Būtiskākais priekšnoteikums, kāpēc cilvēki apmeklē konkrētus veikalus, ir to atrašanās vieta, noskaidrots pārtikas mazumtirdzniecības tīkla “Elvi” organizētajā iedzīvotāju aptaujā par iepirkšanās paradumiem un pārtikas mazumtirdzniecības franšīzes zīmolu atpazīstamību. Šo atbildi izvēlējās 77% respondentu. Pircējiem būtiska ir arī sajūta, ka veikalā produktus var iegādāties par zemākām cenām (61% aptaujāto).

Jautājot, kas ir būtiskākie priekšnoteikumi, apmeklējot mazumtirdzniecības veikalus, par vissvarīgāko iedzīvotāji norādīja atrašanās vietu un zemākas cenas piedāvājumu nekā citur, savukārt trešā populārākā atbilde, ko izvēlējās 46% respondentu, bija plašs produktu sortiments.

Analizējot datus padziļināti, var secināt, ka tieši rīdziniekiem veikalu atrašanās vieta ir vissvarīgākā, ko norādīja 84% respondentu, pretstatā, piemēram, kurzemniekiem, kuri šo atbildi izvēlējās vien 67% gadījumu. Savukārt vērtējot pēc iegūtās izglītības – 83% iedzīvotāju ar augstāko izglītību būtiska ir atrašanās vieta, lai gan šo kritēriju kā nozīmīgu izvēlējās vien 55% cilvēku ar pamatizglītību.

Zemākā cena svarīgākā ir Latgales iedzīvotājiem, kuri to norādījuši 68% gadījumu, pretstatā Rīgai, kur šis kritērijs bija nozīmīgs 56% cilvēku. 77% respondentu ar pamatizglītību pauda, ka tieši cenas ir noteicošās, turpretī iedzīvotāji ar augstāko izglītību šo atbildi izvēlējās tikai 57% gadījumu.

Lai pētītu iedzīvotāju izpratni par franšīzes priekšrocībām pārtikas mazumtirdzniecībā, respondentiem tika vaicāts, kādas priekšrocības, viņuprāt, sniedz veikalu atrašanās franšīzes tīklā. Visbiežāk (49%) aptaujāto pauda – franšīze nodrošina veikalu atpazīstamību, 28% akcentēja, ka franšīze garantē piederību kādam no tīkliem plašākā nozīmē, savukārt 27% novērtēja, ka franšīzes izmantošana tirdzniecības vietā garantē vienotu veikala noformējumu un līdzīgu preču izkārtojumu, ka būtiski atvieglo iepirkšanos.

Trešais nozīmīgākais aspekts, ko nosauca 26% respondentu, ir zīmola reputācija, savukārt vairāk kā piektā daļa iedzīvotāju kā nozīmīgu ieguvumu min kvalitatīvas un uz pircēju interesēm vērstas mārketinga aktivitātes – apjomīgas loterijas, regulārus akciju bukletus, plašas TV reklāmas ar īpaši izdevīgām cenām.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.