Menu
 

Pie lidostas "Rīga" top "Rail Baltica" stacijas dzelzsbetona konstrukcijas un dzelzceļa estakādes pamati

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - publicitātes Foto - publicitātes

“Rail Baltica” stacijas un saistītās infrastruktūras būvniecībā pie lidostas “Rīga”  pašlaik norit aktīva stacijas ēkas dzelzsbetona konstrukciju, estakādes pamatu un piebraucamo ceļu izbūves darbi. Šis būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un aviosatiksmes savienojuma centrs Baltijā.

Šobrīd ir pabeigts darba apjoma ziņā viens no būtiskākajiem infrastruktūras būvniecības darbiem – dzelzceļa stacijas ēkas un līdzās esošo estakāžu 534 pāļu izbūve.  Tie ir savā ziņā unikāli, jo to pieprasa dzelzceļa infrastruktūra – jāiztur lielas slodzes, skaidro SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas”. Tās rēķina, vilcienam traucoties ar lielāko šajā posmā pieļaujamo ātrumu 120 km/h. Tāpēc pāļi ir lielāki, nekā ierasts – estakādei tie ir 1180 mm diametrā un 33 metru dziļumā, lai sasniegtu nesošo dolomīta slāni, savukārt stacijas ēkas pamatu pāļi ir 1000 mm diametrā un pat 30 metru dziļumā.

Ņemot vērā lidostas ‘’Rīga’’ apmeklētāju, darbinieku un apkārtnē strādājošo cilvēku labsajūtu, būvlaukumā tika izmantota nevis pāļu dzīšanas, bet gan urbšanas tehnoloģija.

Tuvojas noslēgumam arī bagāžas transportēšanas tuneļa izbūve, kas nākotnē savienos “Rail Baltica” dzelzceļa staciju ar lidostas “Rīga” jauno termināli. Ar konveijeru sistēmu pasažieru bagāžu caur tuneli droši transportēs abos virzienos, savienojot dzelzceļu ar aviosatiksmi. Pēc SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” informācijas, šis ir pirmais no kopumā pieciem “Rail Baltica” izbūves posmiem šajā objektā, paredzot secīgu darbu izpildi, lai nodrošinātu lidostas darbības nepārtrauktību visā būvniecības laikā.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.