Menu
 

"Pasažieru vilciens": Svarīgākais ir mainīt iedzīvotāju paradumus efektīvai vilcienu izmantošanai

  • Autors:  LETA
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Svarīgākais ir mainīt iedzīvotāju paradumus efektīvai vilcienu izmantošanai, šodien konferencē "Skats uz mobilitātes nākotni: Inovācijas, izglītība un sadarbība" ("Look at the Future of Mobility: Innovations, Education and Collaboration") sacīja AS "Pasažieru vilciens" (PV) valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Viņš atzīmēja, ka vilcieni ir kā ilgtspējīgas mobilitātes pamats, tādēļ tie ir efektīvi jāizmanto, mainot iedzīvotāju paradumus.

"Viens no risinājumiem, kā mainīt iedzīvotāju paradumus, ir vilcienu intervālu grafiki. Palielinot intervālu grafiku intensitāti, iedzīvotāju uzticamība vilcieniem varētu palielināties," piebilda Grigulis.

Tāpat Grigulis konferencē uzsvēra, ka saistībā ar iedzīvotāju paradumu maiņu PV saredz arī neelektrificēto līniju potenciālu. Vienīgais ierobežojums ir nepieciešamais ritošais sastāvs.

"Pašlaik cenas tikai pieaug, ja nedomāsim par to tagad, vilcieni paliks tikai dārgāki," pieminēja Grigulis, norādot, ka ritošajam sastāvam neelektrificētajā zonā ir nepieciešami 45 jauni vilcieni.

"Nākotnes vīzijā ir vajadzīgas investīcijas. Mūsu redzējums ir tāds, ka neelektrificēto zonu galvenajās līnijās vilcieniem būs jābūt ātrākiem par automašīnām, tādējādi cilvēkiem būtu lielāka vēlme braukt ar vilcieniem," konferencē sacīja Grigulis, piebilstot, ka, braucot uz Rēzekni, vilcieni jau šobrīd ir ātrāki par automašīnām.

Savukārt, runājot par jaunajiem elektrovilcieniem, Grigulis norādīja, ka arī šie vilcieni tika izvēlēti, pielāgojoties pasažieru vēlmēm. Viņš pieminēja, ka jauno vilcienu ietilpība būs 436 sēdvietas, lai mazinātu pasažieru neapmierinātību par esošo vilcienu ietilpību.

Tāpat viņš norādīja, ka elektrovilcienos notiks viena līmeņa iekāpšana (no jaunajām platformām), tajos būs klimata kontrole, iespēja uzlādēt viedierīces un tiks nodrošināti citi pakalpojumi, kas veicinās pielāgošanos iedzīvotāju paradumiem.

Vienlaikus viņš skaidroja, ka kopējais 32 jauno elektrovilcienu sēdvietu skaits ir 13 952, kas ir ekvivalents 310 autobusiem ar 45 sēdvietām, tādējādi uzsverot, ka vilcieni ir neaizstājami un nepieciešami, lai pārvadātu lielo pasažieru skaitu.

Konferences laikā Grigulis arī norādīja, ka pašlaik PV īstermiņa stratēģiskās iniciatīvas un izaicinājumi saistās ar jauno elektrovilcienu iegādi un ekspluatācijas uzsākšanu, jauno servisa centru, tūrisma mērķiem, e-komerciju, kā arī sadarbību ar Jūrmalas un citām valstspilsētām pasažieru pārvadājumu nodrošināšanā.

Savukārt ārpus PV ietekmes galvenie izaicinājumi ir saistīti ar dzelzceļa infrastruktūras modernizāciju, jauniem vilcieniem neelektrificētajā zonā, "Park & Ride" un mobilitātes punktiem, tarifu politiku, vienoto biļeti, kā arī Rīgas vienoto biļeti sadarbībā ar "Rīgas satiksmi".

Kopumā konferences daļā, diskutējot par pasažieru pārvadājumiem, nozares eksperti apsprieda piecas galvenās politikas pamatnostādnes ilgtspējīgai transporta un mobilitātes politikai - izstrādāt ilgtspējīgus pilsētu mobilitātes risinājumus, veicināt elektrisko vilcienu izmantošanu lielākai efektivitātei, veicināt reģionālo mobilitāti, izmantojot integrētus transporta tīklus, uzlabot drošību mikromobilitātē veicināt publiskā un privātā sektora partnerības mobilitātes risinājumu jomā.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.