Menu
 

PV zaudējumus pasažieriem saistībā ar jauno elektrovilcienu kavēšanos vai atcelšanu piedzīs no "Škoda Vagonka"

  • Autors:  LETA
Foto - Satiksmes ministrija Foto - Satiksmes ministrija

AS "Pasažieru vilciens" (PV) zaudējumus pasažieriem saistībā ar jauno elektrovilcienu kavēšanos vai atcelšanu piedzīs no Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka", lai neciestu nedz uzņēmuma, nedz valsts budžets, informēja PV pārstāvji.

PV skaidro, ka pēdējās nedēļās vairāki reisi, kas ir izpildīti ar "Škoda Vagonka" ražotajiem vilcieniem, ir kavējušies vai atcelti, un kompānija meklē risinājumus šai situācijai kopumā.

Vienlaikus PV uzsver, ka vilcienu pasažieriem ir tiesības pieprasīt zaudējumu kompensāciju, ja vilciena pienākšana vai atiešana kavējas vai reiss tiek atcelts. No 2012.gada PV ir izstrādāta kārtība, kādā klienti var pieprasīt kompensāciju. 

Tāpat kompānijā uzsver, ka zaudējumu atlīdzības saņemšanai ir jāsaglabā vilciena biļeti un citus dokumentus, kas pamato prasītās atlīdzības apmēru.

Tiešo zaudējumu atgūšanai pasažieris var rīkoties vairākos veidos - iesniegt pieteikumu elektroniski PV mājaslapā "vivi.lv", klātienē PV Klientu apkalpošanas centrā Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā vai atstāt iesniegumu un nepieciešamos dokumentus kādā no PV kasēm, ja tās tajā brīdī ir atvērtas. Tāpat pieteikumu iespējams nosūtīt pa pastu.

Vienlaikus PV informē, ja kavētā vai atceltā vilciena reisa dēļ ir radušies papildu tēriņi, nevis tikai vilciena biļete, tad iesniegumā jāpievieno īss situācijas apraksts un citu zaudējumus pamatojošu dokumentu, piemēram, taksometra čeku vai cita transportlīdzekļa biļeti.

Visus iesniegumus atbilstoši normatīviem un iekšējām procedūrām PV izskata un izvērtē individuāli iespējami ātrāk, taču ne ilgāk kā 14 dienu laikā. Vienlaikus sarežģītos gadījumos iesniegumu izskatīšanas termiņu var pagarināt līdz 30 dienām no to saņemšanas brīža.

Atmaksājums un kompensēšana notiek atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtību.

2023.gada 15.decembrī PV sāka pasažieru pārvadājumus ar trim jaunajiem elektrovilcieniem Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, savukārt 16.decembrī jaunie elektrovilcieni sāka kursēt arī Jelgavas virzienā. Taču vilcieniem tiek konstatēti dažādi tehniski bojājumi, tostarp vismaz divos gadījumos jaunajiem elektrovilcieniem stacijā ir izlādējusies baterija, neļaujot pacelt pantogrāfu.

PV pārstāvji pauda, ka tā no Čehijas uzņēmuma ir saņēmusi kopumā 17 jaunos elektrovilcienus. No tiem 11 vilcieni ir gatavi izmantošanai dzelzceļa līnijās. Savukārt visus 32 elektrovilcienus uzņēmums varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Sākotnēji bija plānots, ka "Škoda Vagonka" līdz 2023.gada beigām PV ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā deviņus elektrovilcienus.

Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas sākšanas kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.

Pirmie divi "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.