Menu
 

Pētījums: vairums šoferu dod priekšroku pelēkiem, nevis spilgtas krāsas auto

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Šoferi biežāk dod priekšroku pelēkiem, baltiem vai melniem auto, retāk izvēloties spilgtas krāsas transportlīdzekļus, liecina uzņēmuma "carVertical" veiktais pētījums vairākās Eiropas valstīs. 32,9% automašīnu, kuras pārbaudīja "carVertical", bija pelēkā krāsā, 29,7% – melnā un 14,6% gadījumu – baltā.

2000.gadā pelēku auto īpatsvars bija 33,4%, kas norāda uz to, ka divu dekāžu laikā šis krāsas tonis ir guvis stabilu atbalstītāju loku. Baltas krāsas popularitāte ir būtiski pieaugusi. 2000.gadā 3,1% automašīnu bija krāsotas baltā krāsā, 2010.gadā – 13,2% un 2020.gadā – 18,7%. Arī melnas krāsas popularitāte ir ievērojami kāpusi. 2000.gadā to izvēlējās 20,1% autobraucēju, savukārt 2010.gadā – 31,7% šoferu. Taču 2020.gadā melnu transportlīdzekļu īpatsvars ir nokrities līdz 26,9%.

Daudzi šoferi neizvēlas spilgtas krāsas automašīnas, jo tās gadu gaitā izbalē, tādējādi samazinot spēkrata vērtību. Tādēļ ir svarīgi šādu transportlīdzekli novietot ēnā, lai pasargātu krāsu no izbalēšanas. Pelēka, melna un balta krāsa ir praktiskāka, vieglāk kopjama. Tā arī neaizņem daudz uzmanības, kas jebkuram auto īpašniekam ir svarīgi.

Eiropas lietoto auto tirgū spilgtas krāsas toņiem nav lielas "pārstāvniecības". No visiem transportlīdzekļiem dzeltena krāsa konstatēta 0,9% spēkratu, sarkana – 5% un zila – 10,6%. Dzeltena krāsa nekad nav bijusi populāra izvēle. 2000.gadā tikai 2,4% auto bija dzeltenā krāsā, 2010.gadā – 1,2%, savukārt 2020.gadā – 0,7%.

Sarkana krāsa savulaik bija populārāka – 2000.gadā tā ieņēma 6,5% no tirgus, 2010.gadā – 5,5% un 2020.gadā – 5,2%. Zilas krāsas transportlīdzekļu popularitāte gadu gaitā ir strauji mainījusies. 2000.gadā 21,3% auto bija zilos toņos, 2010.gadā – 10% un 2020.gadā – 11,5%.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.