Menu
 

Aptauja: Latvijā 51% ģimeņu televīzijas pārraides kopā vairs neskatās

  • Autors:  LETA
Foto - pixabay.com Foto - pixabay.com

Latvijā 51% mājsaimniecību katrs ģimenes loceklis izvēlas savas televīzijas pārraides un skatās tās atsevišķi no pārējiem ģimenes locekļiem, liecina mobilo sakaru operatora "Tele2" aptauja.

Tāpat 43% atzīst, ka katrs ģimenes loceklis televīzijas pārraides skatās savā ierīcē - televizorā, datorā, planšetē vai telefonā, tādējādi izvēloties sev ērtāko formātu. 

Aptauja arī atklāts ka 86% Latvijas iedzīvotāju mājās ir televizors un viņi patērē televīzijas saturu. Vienlaikus 5% iedzīvotāju mājsaimniecībā nav televizora un visbiežāk tie ir jaunieši. Tie, kuri šajā grupā tomēr skatās televīzijas saturu, visbiežāk to dara datorā.

Tāpat aptaujā noskaidrots, ka aptuveni 90% iedzīvotāju ir svarīga iespēja skatīties televīzijas pārraides bez reklāmām, bet 83% - sev vēlamā laikā un vietā. 

"Tele2" komercdirektors Raivo Rosts norādīja, ka mūsdienās ir pieejams ļoti dažāds video saturs un katrs var izvēlēties sev interesantāko, turklāt ar iespēju to skatīties visdažādākajās ierīcēs. 

"Līdz ar to "cīņa par pulti" notiek tikai aptuveni 15% Latvijas mājsaimniecību. Ir sākusies "ko, kur un kad gribu, to skatos ēra"," atzina Rosts.

Viņš piebilda, ka televīzijas attīstības tendenču un nākotnes perspektīvu kontekstā ir svarīgi izprast divus procesus - satura piegādes veida attīstību un satura patēriņam izmantoto iekārtu ekrānu attīstību. 

"Ja raugāmies uz satura piegādes veidu, tad klasiskie jeb lineārie kanāli vēl joprojām ir absolūti dominējošais satura patēriņa veids visā pasaulē, arī Latvijā," norādīja "Tele2" pārstāvis.

Rosts skaidroja, ka iemesli tam ir dažādi, piemēram, skatītāju ilgtermiņa ieradumi, nepieciešamība pēc televizora fona trokšņa brīvdienu rītos, garantēts satura serviss, par ko parūpējusies attiecīgā kanāla redakcija, un tas, ka saturs nav jāmeklē pašam. Savukārt tā saucamo "cord cutters" jeb cilvēku, kas pilnībā ir pārgājuši uz "video on demand" (VOD) saturu, Latvijā ir ap 10-15%. 

"Citviet pasaulē šie dati ir līdzīgi vai nedaudz augstāki - ap 15-20% skatītāju. Latvijā, salīdzinot ar pasaules tendencēm, ir dažu gadu nobīde VOD platformu satura patēriņā. To ietekmē ne tikai tehnoloģiskā attīstība, bet samērā augstais pirātisma līmenis," norādīja Rosts. 

"Tele2" aptauju veica sadarbībā ar kompāniju "Berg Research", un tajā piedalījās 805 respondenti.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.