Menu
 

Aptauja: Tiešsaistē notiek vien daļa attālinātā mācību procesa

  • Autors:  LETA
Foto - pixabay.com Foto - pixabay.com

Ārkārtējās situācijas laikā, tiešsaistē mācības notiek tikai daļā gadījumu, liecina izglītības nozares uzņēmuma "Edurio" veiktās skolēnu, skolotāju un vecāku aptaujas.

Kā trešdien Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdē atklāja uzņēmuma pārstāvis Gatis Narvaišs, skolotāju aptaujā atklājās, ka 38% tiešsaistē nenodrošina nevienu mācību stundu un 32% atzīst, ka dažas no tām. Taču 12% skolotāju aptaujā atklājuši, ka visas mācību stundas nodrošina tiešsaistē un 11% skolotāji, ka lielāko daļu.

Tāpat "Edurio" veiktā aptauja atklāja, ka saziņai ar vecākiem, skola visbiežāk jeb 91% gadījumu izmanto "E-klasi" un 63% - "Whatsapp" lietotni, taču telefona zvanus uztur 31% skolu.

Vienlaikus aptauja ir atspoguļojusi vecāku iesaisti attālinātajā mācību procesā. Aptauja liecina, ka ceturtdaļa vecāku velta mazāk nekā vienu stundu, lai palīdzētu savām atvasēm mācību procesā, 32% velta vienu līdz divas stundas, taču 13% tam velta vairāk nekā piecas stundas. Narvaišs uzsvēra, ka laika apjoms būtiski atšķiras pa klasēm, jo vairāk laika vecāki velta palīdzot sākumskolēniem.

Tāpat Narvaišs pastāstīja, ka vecāki 74% vecāku atzina, ka palīdz savām atvasēm saprast mācību uzdevumus un 41% vecāku palīdz bērniem pildīt uzdevumus, tādējādi neļaujot bērniem pašiem to izdarīt.

Pēc "Edurio" pārstāvja paustā, visas aptaujātas puses norādījušas, ka tām pieaugusi slodze attālināto mācību procesā. 44% skolotāju to min, kā vienu no trim faktoriem, kas sagādā vislielāko izaicinājumu. 

Attālināto mācību procesā, kā izaicinājums uzskatāms arī atgriezeniskās saites nodrošināšana, teica Narvaišs. 32% skolotāju aptaujā norādīja, ka tas esot izaicinoši un aptuveni 20% skolēnu norādījuši, ka atgriezenisko saiti saņem par mazāko daļu iesniegto darbu vai vispār to nesaņem.

"Eudurio" esot visus iegūtos rezultātus nosūtījuši skolu dibinātājiem, kopā ar Valsts izglītības satura centra (VISC) un "Skola2030" secinājumiem.

Runājot par nākotni, Narvaišs atklāja, ka pastāv riski, ka palielināsies plaisa starp skolām un skolēniem, jo skolēnu slodzes starp skolām esot ļoti atšķirīgas. Arī tehniskais nodrošinājums 87% ģimeņu esot bijis pietiekams, tomēr 11% atzina, ka nav pietiekams. No tiem - aptuveni pusei trūka dators.

Riski esot arī attiecībā uz skolēnu socializēšanos, jo tā esot ļoti dažāda. Ir skolēni, kuri tiekas visu laiku ar saviem skolas biedriem un ir tādi, kuri nekad netiekas. Narvaišs prognozēja, ka var būt skolēni, kuri nesocializējas un izkritīs no klases kolektīva.

VISC vadītājs Guntars Catlaks sēdē uzsvēra, ka šie dati ir iegūti uzsākot attālināto mācību procesu, proti, no 30.marta līdz 2.aprīlim un centrs apsver iespēju atkārtot šādu aptauju, domājot par mācību gada noslēgumu, lai redzētu vai VISC ieteikumi ir atstājuši ietekmi uz attālināto mācību procesu.

Arī Izglītības kvalitātes valsts dienesta (IKVD) pārstāvis Rolands Ozols uzsvēra, ka dienests šobrīd veic kvalitatīvu izpēti par attālināto mācību ietekmi uz izglītības kvalitāti. Tas tiekot veikts aktuālajās akreditācijās, izmantojot interviju iespējas un Ozols prognozēja, ka rezultāti būs pieejami vasaras beigās.

Taču kopumā provizoriskie rezultāti uzrādot līdzīgu situāciju "Edurio" pētījuma rezultātiem. Vienlaikus IKVD pārstāvis uzsvēra, ka skolām ir ļoti atšķirīgs tehniskais nodrošinājums ir lielas atšķirības tajā, kā skolas īsteno mācības.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka novērojams konfliktu skaita pieaugums, tostarp konfliktu skaits ģimenē.

"Edurio" aptaujā piedalījās 23 316 skolēni, 9657 skolotāji un 27 078 vecāki. 

Kā ziņots, ņemot vērā Covid-19 radīto ārkārtējo situāciju, no marta vidus mācības visās Latvijas skolās un augstskolās notiek attālināti.

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.