Menu
 

Pierīgas skolas meklē pedagogus Apriņķis.lv

  • Autors:  Agita Latkovska
Pierīgas skolas meklē pedagogus arhīvs

Jaunais mācību gads teju sācies, tomēr vairākās Pierīgas novadu skolās joprojām tiek meklēti mācībspēki. Trūkst gan dažādu mācību priekšmetu pasniedzēju, gan arī pirmsskolas un sākumskolas skolotāju. Lai arī skolu vadība apgalvo, ka pasniedzējiem motivācijas strādāt skolās pietiek, skolotāju daudzviet trūkst un vakances joprojām ir aktuālas.

Kas mācīs mājturību zēniem?

Ropažu novada skolās pedagogu skaits nav mainījies, tomēr skolotāju trūkumu jūt visas šī novada skolas. Katrā no tām trūkst pa kādam pedagogam. Ropažu novada pašvaldības pārstāve Agnete Ālere informē, ka Ropažu vidusskolā jaunā mācību gada priekšvakarā trūkst sākumskolas skolotāja, mājturības skolotāja zēniem, kā arī matemātikas pasniedzēja. Vakanta ir arī sociālā pedagoga vieta. Zaķumuižas pamatskolā trūkst pirmsskolas skolotāju, un arī Ropažu pirmsskolas izglītības iestāde “Annele” joprojām ir pirmsskolas skolotāju meklējumos.

A. Ālere zina teikt, ka Zaķumuižas pamatskola un PII “Annele” jau otro gadu aktīvi iesaistās kompetenču izglītības projektā, līdz ar to visas jaunās kompetences aktīvi tiek ieviestas šo izglītības iestāžu ikdienas darbā.

Sējas novadā ir tikai viena skola – Sējas pamatskola –, un izmaiņu pedagogu skaita ziņā tur šajā semestrī nebūs. Skolas direktore Inese Ozolniece stāsta, ka mācību darbs ir saplānots, bērniem viss būs nodrošināts. “Taču joprojām gaidām pedagogu informātikā un datorikā,” saka I. Ozolniece. “Vēl mēs priecātos, ja skolotāju pulkam pievienotos arī speciālais pedagogs.”

Direktore teic, ka šobrīd vēl netrūkst, taču drīzumā aktuāls varētu būt fizikas, ķīmijas un matemātikas pedagogu jautājums, jo skolotāji, kas pasniedz šos priekšmetus, ir jau cienījamos gados. “Par pedagogiem strādā cilvēki, kam šis darbs patīk, tāpēc, neskatoties uz reformām, viņi godprātīgi pilda savu ikdienas darbu,” teic I. Ozolniece.

Direktore atzīst, ka šobrīd pedagogus vairāk uztrauc neziņa par šo jauno reformu, ir ļoti daudz neskaidru jautājumu, tādēļ reizēm ir arī neliela pretestība. “Neskatoties uz to, mēs plānojam un šo to no zināmā jau izmēģinām un ieviešam ikdienas dzīvē. Ja par šo jauno reformu pedagogiem sākumā būtu bijis precīzāks skaidrojums, pretestība būtu bijusi mazāka. Pedagogiem šī nav pirmā reforma, vairākas jau ir bijušas, un ar visu esam tikuši galā. Skolas administrācija un novada vadība cenšas motivēt pedagogus gan ar labu vārdu, gan materiāli, cik nu var atļauties,” stāsta Sējas pamatskolas direktore.

Ādažos skolotāju pietiek

Skolēnu, kas uzsāks skolas gaitas Ādažu vidusskolā, šogad ir daudz – 1511. Šajā mācību gadā skolā strādās 109 skolotāji, un tas ir par diviem pedagogiem vairāk nekā pagājušajā gadā, informē Ādažu novada domes pārstāve Monika Griezne.

Ādažu vidusskolā skolotāju netrūkstot, to ir pietiekami visos mācību priekšmetos, taču vairākus skolotājus sagaida liels kontaktstundu skaits, jo skolai nav izdevies piesaistīt jaunos speciālistus. Ādažu vidusskola ir viena no 100 projektā “Kompetenču pieeja mācību procesā”  iesaistītajām izglītības iestādēm.

“Skolā ir izveidotas trīs skolotāju komandas, kuru mērķis un uzdevums ir aktīvi iesaistīties jaunā mācību satura aprobācijā projekta “Skola 2030” ietvaros,” stāsta Ādažu vidusskolas direktore Dace Dumpe. “Ikdienā skolotāji sadarbojas, informē kolēģus, kopīgi mācās, plāno, īsteno, izvērtē un dalās pieredzē. Notiek sadarbība arī ar citām projektā iesaistītajām pilotskolām un ar skolām Pierīgā un valstī, kuras projektā netika iesaistītas. Mūsu skolas skolotāji ir gatavi turpināt mācību satura  un pieejas aprobāciju, izmantojot pilotskolu mācībās iegūto pieredzi.”

Arī Ādažu Brīvā Valdorfa skola mācību gadu uzsāks bez bēdu, jo skolotāju netrūkst, turklāt šogad skolā strādās par sešiem pedagogiem vairāk nekā pērn. Ādažu Valdorfa skolā mācīsies 360 audzēkņu. “Reformas jaunās nostādnes ir ļoti līdzīgas Valdorfa skolas pedagoģijas būtībai, tā pietuvinās izglītībai, kāda ir Eiropā,” vērtē skolas vadītāja Kerola Dāvidsone. “Valdorfa skolas pedagogi paši nepārtraukti mācās no pieredzējušiem un moderni domājošiem ārvalstu kolēģiem. Pēdējā nedēļa Valdorfa skolā ir pagājusi, pedagogiem strādājot grupās, plānojot vēl daudzveidīgāku mācību procesu.”

Skolas vadītāja stāsta, ka visi skolotāji sanāk kopā, domājot par to, kā vēl vairāk integrēt priekšmetus, piemēram, lai bioloģijas stundai sekotu priekšmets “Veidošana”, lai skolēns varētu  izveidot mugurkaulu, par kuru nupat mācījās bioloģijas stundā, utt. “Valdorfa skolas pedagogam ir būtiski redzēt savu pasniegto priekšmetu kopainā, pārējo zināšanu kontekstā. Valdorfa skolā “sadarbība” ir atslēgas vārds. Protams, pedgogi ir ļoti motivēti strādāt!” saka Ādažu Brīvās Valdorfa skolas vadītāja.

Gana motivēti strādāt

Jaunajā mācību gadā darbu Carnikavas pamatskolā sāks 16 jauni pedagogi, taču pedagogu trūkums tomēr esot jūtams – ļoti aktuāla ir krievu valodas skolotāja vakance, informē Carnikavas pamatskolas direktore Aija Patkovska. Skolotāji esot gana motivēti strādāt skolā. “Mūsu skolas pedagogi ir gatavi pārmaiņām,” apstiprina skolas direktore A. Patkovska, “tiek apmeklēti dažādi kursi, semināri, aicinām lektorus arī pie mums.”

Cita situācija ir vērojama Baldonē – tur pedagogu netrūkst. “Pedagogu skaits Baldones vidusskolā ir pavisam nedaudz samazinājies, jo skolā šogad nav neklātienes grupas,” saka Baldones vidusskolas direktore Dzintra Knohenfelde. Skolas vadība apstiprina, ka mācībspēku netrūkst, un, mācību gadu uzsākot, Baldones vidusskolā ir visu mācību priekšmetu pasniedzēji. “Skolotāji, kuri strādā Baldones vidusskolā, vienmēr ir bijuši un būs motivēti strādāt,” ir pārliecināta skolas direktore Dz. Knohenfelde. “Tie, kuri nav motivēti, aiziet prom no darba un meklē ko citu.”

Savukārt Baldones Mūzikas pamatskolas direktore Dace Žuka informē, ka, lai arī pedagogu skaits kopumā nav mainījies, pamatskolā trūkst mājturības skolotāja zēniem. D. Žuka gan atklāj, ka izglītības reformas ietekmē ir jūtams pedagogu algas samazinājums.

“Vangažu vidusskolā pedagogu skaits būtiski nav mainījies,” stāsta Vangažu vidusskolas direktore Indra Kalniņa. “Divi pedagogi pensijas vecuma dēļ ir beiguši strādāt skolā. Tā kā skolā darbu uzsāk arī pirmsskolas grupa, klāt ir nākuši divi jauni pirmsskolas pedagogi.”

Skolas direktore teic, ka Vangažu vidusskolā skolotāju netrūkst, šobrīd mācību darba nodrošināšanai ir visi nepieciešamie pedagogi. “Tomēr pagaidām, kamēr viena latviešu valodas skolotāja ir dekrēta atvaļinājumā, pārējiem latviešu valodas speciālistiem nāksies strādāt ar maksimālu slodzi,” skaidro I. Kalniņa.

Jautāta par skolotāju motivāciju darbam, Vangažu vidusskolas direktore ir pārliecināta, ka pedagogiem ar motivāciju viss ir kārtībā. “Pedagogi ir motivēti strādāt, organizējot pieredzes apmaiņas pasākumus gan savā skolā, gan piedaloties Pierīgas Izglītības, kultūras un sporta pārvaldes organizētajās aktivitātēs.”

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.