Menu
 

Rosina pašvaldībām dot lielāku rīcības brīvību pedagogu darba samaksas finansējuma sadalē

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto no arhīva Foto no arhīva

No 2022.gada 1.septembra valsts finansējumu pedagogu darba samaksai plānots aprēķināt un pārskaitīt pašvaldībai, kuras to tālāk sadalīs izglītības iestādēm, nodrošinot iedzīvotāju vajadzībām atbilstošu kvalitatīvu izglītības pakalpojumu. To paredz Izglītības un zinātnes ministrijas sagatavotais konceptuālais ziņojums "Par priekšlikumiem pedagogu darba samaksas finansēšanas modeļa pilnveidei", kas 21.decembrī izskatīts valdībā, atbalstot finansējuma aprēķina modeli "Skolēns pašvaldībā", informē Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM).

Finansējuma aprēķina modelis "Skolēns pašvaldībā" ļaus pašvaldībām izvērtēt savu izglītības iestāžu tīkla sakārtošanas aktualitāti, ko apstiprina administratīvi teritoriālās reformas īstenošana - līdzšinējo 119 pašvaldību vietā no 2021.gada 1.jūlija darbojas 43 pašvaldības. Reformas rezultātā daļā pašvaldību paplašinājies to pakļautībā esošo vispārējās izglītības iestāžu tīkls, tāpēc tagad ir svarīgi izvēlēties atbilstošāko loģistiku, nodrošināt bērniem iekļaujošu, modernu izglītības vidi un pedagogiem - lielāku finansiālu un metodisku atbalstu, skaidro ministrijas pārstāvji.

Informatīvais ziņojums ietver aprēķinus par trim dažādiem valsts finansējuma modeļiem vispārējās izglītības pedagogu darba samaksā. Konceptuālu atbalstu finansējuma aprēķina modelim "Skolēns pašvaldībā" izteikusi Latvijas Pašvaldību savienība, Latvijas Lielo pilsētu asociācija, Latvijas izglītības vadītāju asociācija, kā arī visas pašvaldības, kuras bija iesaistītas finanšu modelēšanā un veica tā aprobēšanu.

Finansējuma aprēķins "Skolēns pašvaldībā" paredz, ka finansējumu pedagogu algām aprēķina, izmantojot pašvaldības izglītības iestādēs reģistrēto kopējo skolēnu skaitu klašu grupās: 1.-6. klase, 7.-9. kase, 10.-12. klase, kā arī piecus sešus gadus vecu bērnu skaitu. Aprēķins tiek veikts pašvaldībai, izmantojot mērķdotāciju vienam bērnam, kas ir atšķirīga katrai no šīm klašu grupām, norāda IZM.

Skolēniem, kuri apgūst speciālās izglītības programmas, neklātienes programmas vai izglītības programmu tālmācības formā, pamatizglītības profesionāli orientētās programmas (mūzika, valodas u.c.), kā arī valsts ģimnāziju 10.-12.klašu skolēniem tiek piemēroti papildkoeficienti.

Lai mazinātu pašvaldību atšķirības pedagogu darba samaksas nodrošināšanā, konceptuālajā ziņojumā ir paredzēti vairāki reģionālie koeficienti, par kuriem notiks plašākas diskusijas. Vienlaikus konceptuālajā ziņojumā piedāvāti efektīvu izglītības iestādi raksturojoši rādītāji, kas var tikt izmantoti kā metodisks palīgmateriāls, pašvaldībām pieņemot lēmumus par skolu tīkla pilnveidi, vēsta ministrijā.

Indikatīvais papildu nepieciešamais valsts finansējums vispārējās izglītības pedagogu darba samaksas aprēķina pilnveidei 2022.gadā ir 2,4 milj. eiro (četriem mēnešiem, t.i., no 2022.gada 1.septembra līdz 31.decembrim), bet 2023.gadā - 7,4 milj. eiro. Līdz 2022.gada 1.martam ministrijai sadarbībā ar iesaistītajām pusēm ir jāsagatavo un jāiesniedz valdībā grozījumi vairākos Ministru kabineta noteikumos. Savukārt līdz 1.maijam tiks precizēti modeļa aprēķini un iesniegti Finanšu ministrijai papildfinansējuma pieteikumam modeļa ieviešanai no 2022.gada 1.septembra, stāsta IZM.

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.