Menu
 

Pētījums: Katrs trešais skolotājs Latvijā vienmēr vai bieži savā darbā jūtas demotivēts

  • Autors:  LETA
Foto - pixabay.com Foto - pixabay.com

Katrs trešais skolotājs Latvijā vienmēr vai bieži savā darbā jūtas demotivēts, secināts izglītības uzņēmuma "Lielvārds" veiktajā pētījumā "Skolotāju balss" par to, kā jūtas un sevi profesijā redz skolotāji Latvijā, informēja uzņēmums "Lielvārds".

Izglītības uzņēmuma "Lielvārds" veiktais pētījums "Skolotāju balss" liecina, ka pedagogi Latvijā vēlas būt savas profesijas patrioti, tomēr viņi nejūt to, ka strādātu sabiedrībā novērtētā un adekvāti atalgotā profesijā. 27% no aptaujātajiem pedagogiem ir pesimistiski par savu turpmāko ceļu šajā profesijā. Gandrīz puse jeb 47% aptaujāto norāda, ka skolā ir sistēma, kā skolotāji savstarpēji dalās pieredzē un mācās viens no otra.

Tomēr profesionālajā pilnveidē iztrūkst individuāls atbalsts, mentorings, kā arī pietiekams atbalsts jaunā mācību satura un pieejas ieviešanā. Lai arī Latvijas skolotāju digitālo prasmju pašvērtējums ir salīdzinoši augsts, 41% aptaujāto skolotāju vēlas arvien pilnveidot savu digitālo pratību. Vienlaikus aptaujātie pedagogi apliecina nepieciešamību mācību procesu nodrošināt ar datoriem un internetu, digitālā mācību satura platformām, digitālajām tāfelēm un citām izglītības tehnoloģijām, secināts pētījumā.

Pētījuma "Skolotāju balss" prezentācijas pasākums un ekspertu diskusija notiks šā gada 11.maijā plkst.11 "Lielvārds" birojā Valdemāra centrā, Krišjāņa Valdemāra ielā 21. Pasākumā pirmajā daļā uzņēmuma "Lielvārds" pārstāvji iepazīstinās ar pētījuma datiem, kas šādā veidā apkopoti pirmo reizi Latvijas vēsturē, bet otrajā - diskusijas daļā, uzklausot visu iesaistīto pušu pieredzi un viedokļus, kopā ar politikas veidotājiem un izglītības procesā iesaistītajiem analizēs pētījuma rezultātus un meklēs risinājumus skolotāju labbūtības un atbalsta veicināšanai.

1 komentārs

  • Darbonis
    Darbonis Sestdiena, 21 maijs 2022 23:38 Komentāra saite

    Te nu jāsaka, ka tiek jaukta ciska ar ļeku!
    Skolniekam trūkst individuāls atbalsts un pieeja. Skolas tiek apvienotas, lai palielinātu skolēnu skaitu klasē. Nav brīnums, ka skolēnu zināšanas sistemātiski diverģē. Tanī pat laikā skola ir visai konservatīva vide, kā attiecībā uz mācāmo vielu, tā arī attiecībā uz mācību spēkiem.
    Ko darīt!
    Ir jāievieš apmācību procesā modernie IT risinājumi.
    Ne jau tie par kuriem diskutē šī saieta dalībnieki - tas pagājušais gadsimts.
    Ir jāizstrādā programmatūra, kas individuāli apmācītu katru audzēkni, adaptējoties tā spējām un individuālajām Ipašībām, kā arī veiktu sistemātisku vērtēšanu.
    Lūdzu skolotāj saņēmies, cerība ir!

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.