Menu
 

Ikšķiles vidusskolas skolotāja saņem Atzinības rakstu par labāko klases audzināšanas stundu

  • Autors:  Dzintra Dzene, "Ogres Vēstis Visiem"
VBTI konkursā par uzvarētāju 5.–9. klašu grupā tika atzīta Ikšķiles vidusskolas skolotāja Sarmīte Zukule. VBTI konkursā par uzvarētāju 5.–9. klašu grupā tika atzīta Ikšķiles vidusskolas skolotāja Sarmīte Zukule. Foto no Ikšķiles vidusskolas arhīva

Turpinot iepriekšējos gados aizsākto iniciatīvu, Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija (VBTI) kustības "Draudzīga skola" ietvaros aizvadītā gada nogalē organizēja konkursu pedagogiem par labāko klases audzināšanas stundu draudzīgas un cieņpilnas vides veicināšanai klasē. Konkursa uzvarētāju apbalvošana notika Rīgā 25. janvārī. Par uzvarētāju 5.–9. klašu grupā tika atzīta Ikšķiles vidusskolas skolotāja Sarmīte Zukule.

Konkursam iesūtītos darbus komisija, kuras sastāvā bija VBTI, Izglītības un zinātnes ministrijas un Valsts izglītības satura centra pārstāvji, vērtēja trijās kategorijās: 1.–4. klašu grupā, 5.–9. klašu grupā un vidusskolu un profesionālās izglītības iestāžu grupā. Konkursa mērķis ir draudzīgas, cieņpilnas un savstarpēji atbalstošas vides attīstīšana skolā, pieredzes apmaiņas veicināšana starp mācību iestādēm, kā arī pedagogu aktīvāka iesaiste kustībā "Draudzīga skola". Ar šī konkursa palīdzību inspekcija vēlas dot iespēju pedagogiem radošā un atraktīvā formā runāt par aktuālajiem jautājumiem skolas un klases vidē (cieņa un savstarpējo attiecību kultūra, vardarbība un mobings, iecietības un empātijas veicināšana utt.) un radīt mācību materiālu, kas būs noderīgs arī citiem kustības "Draudzīga skola" dalībniekiem.

S. Zukule konkursam pieteica audzināšanas stundu "Patiesa draudzība, vajadzības, vēlmes un cienoša komunikācija" savā audzināmajā 5.a klasē, kas norisinājās pagājušā gada 8. novembrī. "Saņemot šo klasi audzināšanā, kā arī dodoties ekskursijā, novēroju, ka audzēkņiem trūkst izpratnes par to, kas ir draudzība, rūpes citam pret citu, savstarpējā sadarbībā nevalda cienoša komunikācija, skolēni neizprot, kā pareizi apmierināt savas vajadzības, kā tās pārvērst lūgumos. Iemesls tam varētu būt zemais pašvērtējums, jauno skolēnu ienākšana klasē, pāreja no sākumskolas uz pamatskolu. Tāpēc nolēmu audzēkņus rosināt padomāt, kas ir draudzība, rūpes, vajadzības un cienoša komunikācija, ka cieņa šajā gadījumā nenozīmē tikai slavēt vai visu redzēt tikai pozitīvi, bet gan sajust mūsu izjūtas un vajadzības un savā rīcībā ņemt tās vērā. Vēlējos, lai klase būtu saliedēta, izprastu viens otra vajadzības, pielietotu ikdienā cienošu komunikāciju.

Stunda izdevās, kā plānota, bērni izturējās cits pret citu draudzīgi, izpalīdzīgi, nebija iebildumu pret grupas biedriem. Iedrošināja jaunos klases biedrus, uzklausīja viņu viedokli, respektēja, tas mani ļoti aizkustināja. Pamatskolas vecuma bērnus audzinu pirmo reizi, līdzšinējā pieredze bijusi tikai sākumskolā, tāpēc šis bija izaicinājuma gads arī man. Visi esam ceļā pretī jauniem, cieņpilniem risinājumiem, lai veidotu saliedētas, draudzīgas klases kolektīvu. Sapratu, ka soli pa solim tuvojamies pozitīvām pārmaiņām, jo starp skolotāju un skolēniem valda beznosacījuma mīlestība. Uzskatu, ka nav sliktu bērnu, ir sliktas komunikācijas prasmes.

Esmu pateicīga, ka varēju piedalīties un dalīties ar savu pieredzi un idejām šajā konkursā. Lieliska gandarījuma sajūta pēc labi paveikta darba. Cik skaisti tika pasākumā pateikts – esiet kopā ar tiem cilvēkiem, kurus gribas apskaut!" saņemot Atzinību, emocijās dalās S. Zukule.

Skolotājai šajās dienās bija vēl kāds zīmīgs notikums – viņa ir pabeigusi starptautiskos kursus "Cienošā komunikācija" un ieguvusi cienošās komunikācijas treneres sertifikātu. "Ikviens skolotājs ir burvis, bet arī burvim ir jāpilnveido savas prasmes, jāmeklē un jāatrod jaunais, ar ko piepildīt katra bērna, kurš mums ir uzticēts, kausu. Tikai tad, kad bērna kauss ir pilns ar labo, bērns kļūst laimīgs, viņš spēj ar savu laimi dalīties, nodot tālāk, darīt laimīgus citus. Prieks un laime ir mūsu virzītājspēks ceļā uz panākumiem. Atkal esmu vienu veiksmīgu ceļa gabaliņu nogājusi," tā skolotāja.

Jāpiebilst, ka labāko darbu autori balvā katrā vērtēšanas kategorijā saņēma iespēju apmeklēt kultūras un izklaides pasākumus.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.