Menu
 

"Swedbank" brīdina par krāpniekiem, kuri sākuši izmantot robotzvanus un zvana arī latviešu valodā

  • Autors:  Apriņķis.lv
Ilustrācija - pixabay.com Ilustrācija - pixabay.com

Telefonkrāpnieki sākuši izmantot robotizētās zvanu iespējas, lietojot arī latviešu valodu, klientus brīdina "Swedbank". Iepriekš Latvijas banku klienti pārsvarā saņēma zvanus tikai krievu valodā, kad krāpnieki nemācēja atbildēt uz jautājumiem latviešu valodā, kas lielai daļai klientu ļāva tos atpazīt un izvairīties no krāpnieku centieniem iegūt klientu pieejas datus internetbankai.

"Tas, ka krievu valoda nebūs vienīgā valoda, kuru krāpnieki izmantos klientu uzrunāšanai, diemžēl jau bija gaidāms. Attīstoties tehnoloģijām, uzlabojas arī krāpnieku rīki, kā izlikties par banku darbiniekiem un ar viltu iegūt klientu datus, lai pieslēgtos klientu internetbankai. Tāpēc aicinām klientus būt īpaši vērīgiem un neuzķerties uz šādiem viltus banku darbinieku zvaniem, neskatoties kādā valodā šie zvani tiek saņemti. Jebkurš saņemtais zvans vai īsziņa, kad kāds aicina jūs izpaust vai kaut kur ievadīt "Smart-ID" vai kalkulatora kodus, ir skaidrs signāls – tie ir krāpnieki!", bankas paziņojumā citēts "Swedbank" Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.

Svarīgākie ieteikumi klientu drošībai:

- Ja kāds zvana vai sūta ziņu, prasot kaut ko apstiprināt ar "Smart-ID" vai kodu kalkulatoru, nekādā gadījumā to nedariet – šādi apstiprinātu darbību nevar atcelt, un tas nozīmē pazaudētu naudu

- Banka nekad nezvana un neprasa izpaust vai ievadīt kādā vietnē "Smart-ID" vai kalkulatora kodus (piemēram, viltus bankas mājas lapā/internetbankā).

- Banka nekad nesūta klientiem interneta saites, kurās prasītu ievadīt savus "Smart-ID" vai kalkulatora kodus.

- Ja "Swedbank" darbiniekiem būs nepieciešams atpazīt klientu, bankas darbinieks lūgs klientu pašam pievienoties internetbankai, ievadot pārlūkā tās oficiālo adresi (nevis nospiežot kādu linku) vai pašam sazināties ar bankas Konsultāciju centru.

Banka arī lūdz klientus ievērot – ja esat saņēmis krāpnieku zvanu, bet savus datus neesat izpaudis, lūdzu ziņojiet bankai tikai rakstiski – sūtot ziņu čatā vai nosūtot bankas ziņojumu savā internetbankā. Ja krāpniekiem ir izdevies iegūt klienta datus, tad lūgums klientam nekavējoties ziņot bankai.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.