Menu
 

Pierīgā sniedz palīdzību un konsultē (1.daļa) Apriņķis.lv

  • Autors:  Liene Ozola
Foto = publicitātes Foto = publicitātes

Pēc ārkārtas situācijas izsludināšanas pašvaldības ir pārtraukušas vai ļoti ierobežojušas pakalpojumu sniegšanu klātienē. “Rīgas Apriņķa Avīze” centās noskaidrot, kāda situācija šobrīd ir Pierīgā.

Ar kādiem jautājumiem cilvēki vēršas novadu vietvarās? Kā tiek organizēts darbs, un vai nav nepieciešami papildu resursi sociālajiem dienestiem, lai palīdzētu vecākajiem un vājākajiem iedzīvotājiem, lai piegādātu pārtiku vientuļajiem cilvēkiem.

Sigulda gatava papildu palīdzības sniegšanai

Siguldas novada pašvaldības Sabiedrisko attiecību pārvaldes vadītāja Sindija Brikmane “Rīgas Apriņķa Avīzei” pastāstīja, ka sākotnēji, kad Ministru prezidents Krišjānis Kariņš nācis klajā ar informāciju par ārkārtas situācijas izsludināšanu, iedzīvotāji bijuši neizpratnē par to, ka viss nosacīti tiek slēgts, bet bērnudārzi turpina darbu. Nākamie lēmumi par dežūrgrupām iedzīvotājos vairs nav raisījuši neizpratni un jautājumus – visiem saprotams, ka tā ir “bezizejas” iespēja tiem, kuriem nav citu variantu bērnu pieskatīšanai. Sindija Brikmane skaidro, ka iedzīvotāji aktīvi ievēro noteiktos ierobežojumus un raugās, lai tos ievērotu arī citi: “Pašvaldība arī saņem informāciju no iedzīvotājiem, ka līdzcilvēki rīkojas bezatbildīgi – dodas iepirkties, apmeklē publiskas vietas, kino, bērnu izklaides vietas u.c. Tāpat saņemam norādījumus, ka kāds neievēro karantīnu. Aicinām iedzīvotājus sazināties ar Valsts policiju un informēt par šādiem saskarsmes pārkāpumiem.

Arī uzņēmēji ir ierobežojuši pakalpojumu sniegšanu un atbildīgi izturas pret noteiktajiem ierobežojumiem. Protams, ir gadījumi, kad saņemam aizrādījumus, ka kaimiņi trokšņo, veic remontdarbus laikā, kad citi strādā attālināti, no mājām, tomēr pašvaldība šādu situāciju risināšanā nevar iesaistīties, kā vien aicināt kaimiņus savstarpēji vienoties un būt atbildīgiem katram par savām darbībām un, protams, bezdarbībām. Pašvaldība sniedz iedzīvotājiem iespējami plašāku informāciju par rekomendācijām un arī ierobežojumiem tiktāl, cik tas attiecas uz pašvaldības kompetencēm.

Pašvaldības pakalpojumu sniegšanas vietās nav novērota neizpratne vai jautājumi. Iedzīvotāji norādītajos apkalpošanas laikos, ko pašvaldība ir samazinājusi tiešu kontaktu ierobežošanai, vēršas ar ikdienišķiem jautājumiem – veic maksājumus, deklarējas, reģistrē dzimšanas vai miršanas faktu.”

Uz jautājumu, vai pašvaldība ir gatava sniegt papildu palīdzību grūtībās nonākušajiem, Sabiedrisko attiecību pārvaldes vadītāja atbildēja apstiprinoši: “Jā, Siguldas novada pašvaldības Sociālais dienests strādā pilnā apjomā un ir gatavs sniegt papildu palīdzību, ja tas nepieciešams. Aicinām arī līdzcilvēkus iesaistīties un informēt par tiem gadījumiem, kad cilvēkam ir nepieciešama palīdzība ne tikai “Covid-19” krīzes, bet arī citos gadījumos. Sociālajā dienestā ir atsaukušās vairākas privātpersonas, kas nepieciešamības gadījumā var palīdzēt apkārtējiem. Atsaukušies arī tie, kas ir vientuļi un kuriem nepieciešama palīdzība. Ar šiem cilvēkiem komunikācija turpinās. Sociālais dienests izvērtē iespēju pasūtīt vairāk Eiropas pārtikas paku, jo iespējamas krīzes gadījumā ēdiens pakās ir labi sakomplektēts.

Tāpat speciālisti ir apkopojuši informāciju par to, kādas iespējas Siguldā ir ar ēdiena piegādātājiem, ja tāds pakalpojums būs nepieciešams. Siguldas novada pašvaldībā ir paredzēts izmaksāt pabalstu krīzes situācijās – par to lems individuāli pēc iesnieguma saņemšanas. Patlaban Sociālais dienests ir izsvēris visus riskus un ir gatavs turpināt darboties bez liekas panikas.”

Jūrmalā rod risinājumu pabalstu piešķiršanai

No Jūrmalas sabiedrisko attiecību nodaļas “Rīgas Apriņķa Avīze” saņēma atbildi, ka dažādie iedzīvotāju jautājumi tiek risināti, kaut arī darbs notiek attālināti: “Šobrīd iedzīvotāju apkalpošana Jūrmalas pilsētas domes apmeklētāju apkalpošanas centros notiek attālināti – pa tālruni un ar e-pasta starpniecību. Pie apmeklētāju apkalpošanas centriem ir izvietotas pastkastītes, kur iedzīvotāji var ievietot iesniegumus, kas ir sagatavoti papīra formātā. Ņemot vērā ārkārtas situāciju, iedzīvotāju attieksme ir saprotoša.

Jautājumi, ar kuriem iedzīvotāji vēršas pašvaldībā, ir tie paši, kas ikdienā, – dažādi pašvaldības pakalpojumi, tostarp sociālie pakalpojumi, iesniegumi, izziņas. Tā kā no 1. aprīļa ir spēkā iebraukšanas nodeva Jūrmalas pilsētas teritorijā, tiek saņemti arī iesniegumi par caurlaidēm, taču kopumā dažādu iesniegumu skaits pašvaldībā patlaban ir samazinājies.

Arī Sociālais dienests iedzīvotāju apkalpošanu nodrošina attālināti – telefoniski un e-pastā. Lai atvieglotu sociālo pakalpojumu saņemšanu, iedzīvotājiem, kuriem laikā, kamēr ir spēkā “Covid-19” izraisītā ārkārtas situācija, beidzas trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes (personas) statusa termiņš, tas tiks pagarināts automātiski. Viņiem plānots izmaksāt uz iepriekšējā iesnieguma pamata piešķirtos sociālās palīdzības pabalstus – pabalstu garantētā minimālā ienākumu līmeņa nodrošināšanai un dzīvokļa pabalstu. Līdz ar to iedzīvotāji var saņemt sociālos pabalstus pamatvajadzību nodrošināšanai.”

Ķekavā īpašu uzmanību velta iedzīvotāju informēšanai  

Nepieciešamie pakalpojumi Ķekavas novada iedzīvotājiem, tāpat kā citviet, tiek nodrošināti attālināti – iedzīvotāji var zvanīt, rakstīt, kā arī iesniegumus un dokumentus ielikt īpašās aizslēdzamās pastkastītēs, kas izvietotas pie domes ēkas Ķekavā un pie pārvaldēm Baložos un Daugmalē. Tās tiek iztukšotas divas reizes dienā, un dokumenti tiek ievadīti pašvaldības dokumentu vadības sistēmā, kur tālāk nonāk pie attiecīgā nozares speciālista.

Atsevišķos gadījumos pakalpojumu uz nākamo darbdienu, piemēram, Dzimtsarakstu nodaļas pakalpojumus, iedzīvotāji var pieteikt pa tālruni, tādējādi pēc iespējas mazinot tiešu savstarpēju saskarsmi.

Par visām izmaiņām operatīvi, izmantojot iekšējos informācijas sniegšanas resursus, tiek informēti gan pašvaldības darbinieki un iestādes, gan iedzīvotāji, informāciju ievietojot pašvaldības mājaslapā, kur saistībā ar ārkārtas situāciju ir izveidota īpaša sadaļa, sociālajos tīkos, kā arī pie visām iestādēm izvietojot informatīvos plakātus ar kontaktinformāciju.

Ķekavas novada pašvaldības sabiedrisko attiecību vadītāja Vineta Vītoliņa “Rīgas Apriņķa Avīzei” pastāstīja, ka pārsvarā cilvēki pašvaldībā vēršas ar ikdienišķiem jautājumiem: “Aizvadītajās darbdienās pašvaldības klientu centros iedzīvotāji ir zvanījuši, lai noskaidrotu ikdienišķus jautājumus, piemēram, kur var nomaksāt nekustamā īpašuma nodokli, par ceļu greiderēšanu, par slimības lapu iesniegšanu, par būvprojektu iesniegšanu, precizēšanu u.tml. Analizējot zvanus, redzam, ka iedzīvotāju vidū nav vērojama panika, tāpat nav būtisku problēmu saņemt kādu no pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem.”

Uz jautājumu, vai Ķekavā ir radusies nepieciešamība nodrošināt papildus kādus sociālos pakalpojumus un vai pašvaldība tam ir gatava, V. Vītoliņa informēja, ka “tāda nepieciešamība Sociālajam dienestam šobrīd nav radusies, un tas ir gatavs arī turpmāk nodrošināt pārtikas paku piegādi saviem klientiem, kā arī apzinās, ka šo cilvēku skaits šajā krīzes situācijā varētu pieaugt. Ķekavas novada krīzes vadības grupas sēdēs ir lemts, kā Sociālā dienesta darbiniekus iespēju robežās nodrošināt ar dezinfekcijas līdzekļiem un aizsarglīdzekļiem, jo visā valstī šī patlaban ir milzīga problēma.”

Ķekavas novada pašvaldība šobrīd ir atvērta saziņai ar iedzīvotājiem attālināti, aicinot zvanīt uz tālruņa numuriem 67935803, 66954825 vai vienoto pašvaldības bezmaksas infotālruņa numuru 8488, kā arī rakstīt elektroniski uz e-pasta adresi Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt..

Turpinājums sekos.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.