Menu
 

Ķekavas novada pašvaldība piešķirs 80 eiro pabalstu mēnesī iedzīvotājiem krīzes situācijā (papildināta

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Lai atbalstītu novada iedzīvotājus, kuri šajā krīzes situācijā ir nonākuši grūtībās un nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības, Ķekavas novada pašvaldība piešķirs pabalstu 80 eiro mēnesī. Šis pabalsts tiks izmaksāts personai vai katram ģimenes loceklim savu pamatvajadzību nodrošināšanai laikā, kamēr visā valstī ir izsludināta ārkārtējā situācija sakarā ar Covid-19 izplatību, un vienu mēnesi pēc ārkārtējās situācijas beigām.

Kā skaidro pašvaldībā, lai saņemtu pabalstu krīzes situācijā, iedzīvotājiem jāiesniedz Ķekavas novada Sociālajā dienestā motivēts iesniegums un, ja iespējams, dokumenti, kas apliecina krīzes situācijas faktu.  Pēc iesnieguma saņemšanas Sociālais dienests sazināsies ar ģimenes vai personu, lai novērtētu sociālo situāciju un pieņemtu atbilstošu lēmumu. Šis pabalsts tiks pārskaitīts uz pabalsta pieprasītāja iesniegumā norādīto bankas kontu.

Par krīzes situāciju šajā gadījumā uzskatāma situācija, kurā ģimene (persona) ar Ministru kabineta 2020. gada 12. marta rīkojuma Nr. 103 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” 1. punktu izsludinātajā ārkārtējā situācijā no ģimenes (personas) gribas neatkarīgu apstākļu dēļ pati saviem spēkiem nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības un tai ir nepieciešama psihosociāla vai materiāla palīdzība.

Pašvaldība piešķir ģimenei vai personai pabalstu, pamatojoties uz ārkārtējo situāciju, ja tā atbilst, piemēram, kādam no šādiem kritērijiem:
- ģimenei (personai) saistībā ar ārkārtējo situāciju nav ienākumu (piemēram, persona ir bezalgas atvaļinājumā, personai ir piešķirts bezdarbnieka statuss, bet vēl nav saņemts bezdarbnieka pabalsts, pašnodarbinātas vai uz uzņēmuma līguma vai uz cita veida līguma pamata nodarbinātas personas – pakalpojumu sniedzēji, kas zaudējuši ienākumu avotu, u. c.);
- ģimenei (personai) ir radušies papildu izdevumi, ko tā pati nespēj segt, atrodoties pašizolācijā saistībā ar atgriešanos no Covid-19 skartajām valstīm – šobrīd jebkuras citas valsts (piemēram, ienākumi un uzkrājumi iztērēti papildu mājoklim, viesnīcai, transportam u. c.);
- ģimene (persona) atrodas vai ir atradusies karantīnā un tai nav iztikas līdzekļu.

Iesniegumu Sociālajā dienestā var iesniegt, izvēloties:
- elektroniski, sūtot informāciju ar drošu elektronisko parakstu uz e-pastu Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt., vai portālā www.latvija.lv;  sūtot atbilstoši normatīvo aktu prasībām noformētos iesniegumus un dokumentus pa pastu;
- ievietojot slēdzamās pastkastītēs pie Sociālā dienesta – Ķekavā, Gaismas ielā 19, k. 8 .; Daugmalē – “Adatiņas”, Baložos – Uzvaras prospektā 1a. Pastkastītes tiks pārbaudītas divas reizes dienā, un saņemtie dokumenti tiks elektroniski apstrādāti. Ķekavas novada Sociālā dienesta tālruņi - 27876091 (Baloži), 29351095 (Daugmale), 67935977 (Ķekava).

Pirmdien Ķekavas novada dome arī nolēma nodrošināt brīvpusdienas visiem novadā deklarētajiem 1.-9. klašu bērniem no trūcīgām, maznodrošinātām un daudzbērnu ģimenēm.

Brīvpusdienas tiks nodrošinātas līdz ārkārtējās situācijas beigām.  Sākotnēji brīvpusdienas tiks izsniegtas pārtikas paku veidā, ko ģimenēm kā atbalsta veidu pašvaldības var sniegt visoperatīvāk. Pārtikas pakas sastāvu veidos Ķekavas novada izglītības iestāžu ēdinātāji. Tāpat ģimenes varēs norādīt, vai ir kādas specifiskas prasības attiecībā uz pārtikas produktiem.

Taču, diskutējot par ģimenēm ērtāku atbalsta veidu brīvpusdienu nodrošināšanai, dome savā lēmumā paredzēja arī vēl vienu atbalsta veidu, proti, pārtikas iegādes kartes,  kuras nominālvērtība tiktu pārskaitīta uz viena no  skolēna vecāka bankas kontu. Šo variantu varēs realizēt tikai tad, ja augstākās lēmējinstitūcijas, piemēram, Izglītības un zinātnes ministrija vai Ministru kabinets, atļaus pašvaldībām pārskaitīt naudu bērna vecākiem uz kontu brīvpusdienu vajadzībām. Ja šāds lēmums tiks pieņemts, pašvaldība būs gatava operatīvi šādu iespēju ģimenēm nodrošināt.  

Lai pieteiktos brīvpusdienām, pašvaldība aicina bērnu vecākus pieteikties, iesniedzot iesniegumu Ķekavas novada Sociālajā dienestā iepriekš norādītajos veidos.

Pārtikas pakas vai pārtikas iegādes kartes Ķekavas novada Sociālais dienests izsniegs par periodu – divas nedēļas, aprēķinot to vērtību, kas  atbilst darba dienu skaitam minētajā periodā un noapaļojot veselos skaitļos. Pārtikas pakas vai pārtikas iegādes kartes vienas dienas vērtība nepārsniedz Ķekavas novada domes noteiktās maksimālās viena izglītojamā ēdināšanas izmaksas dienā, proti, 1,61 eiro. 

Atbilstoši ģimeņu pieprasījumam pašvaldība noteiks ģimenēm ērtāku pārtikas paku saņemšanas vietas, kā arī atsevišķos gadījumos tiks apsvērta iespēja šīs pakas nogādāt ģimenei mājās, ievērojot visus noteiktos drošības pasākumus. 

Tāpat Ķekavas novada pašvaldība atbalstīs ar brīvpusdienām arī tos skolēnus, kuri nenāk no trūcīgas, maznodrošinātas un daudzbērnu ģimenes, bet viņa ģimene atrodas krīzes situācijā. Arī  tādā gadījumā  bērna pārstāvim ir jāvēršas Sociālajā  dienestā.

(papildināta ar pēdējām sešām rindkopām)

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.