Menu
 

Autotransporta direkcija iecerējusi gada beigās izmēģināt komercpārvadājumus reģionālajos maršrutos

  • Autors:  LETA
Foto - LETA Foto - LETA

Šā gada beigās iecerēts veikt pirmos izmēģinājumus komercpārvadājumos reģionālajos autobusu maršrutos, intervijā aģentūrai LETA pastāstīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Latvijā reģionālajos pārvadājumos komercpārvadājumus plānots ieviest no 2021.gada.

Godiņš skaidroja, ka pašreiz "viss ir procesā" un Saeimā atrodas likuma grozījumi, kas ļaus no nākamā gada ieviest komercpārvadājumus. "Mēs ļoti ceram, ka virzība uz priekšu būs. Mēs esam ļoti daudz runājuši ar Latvijas Pašvaldību savienību un Latvijas pasažieru pārvadātāju asociāciju," teica Autotransporta direkcijas vadītājs, piebilstot, ka asociācija ir pret komercpārvadājumiem.

Viņš uzsvēra, ka ir jāsaprot - "valsts maks nav bezizmēra". Kā otru lietu Godiņš minēja faktu, ka Latvija ir palikusi vienīgā Eiropas Savienības (ES) valsts, kur sabiedriskais transports ir tikai un vienīgi regulēts tīkls bez komercpārvadājumiem. Savukārt Eiropa arvien vairāk iet uz komercpārvadājumiem.

"Mēs pašlaik strādājam arī pie Ministru kabineta noteikumu redakcijas, balstoties uz likuma grozījumiem, un ļoti ceram, ka jau gada beigās izdosies veikt pirmos izmēģinājumus, lai paskatītos kā tas viss strādā," teica Godiņš, piebilstot, ka no 2021.gada ir plānots, ka līnijā Rīga-Daugavpils un tādās Pierīgas līnijās kā Rīga-Sigulda, Rīga-Ogre, Rīga-Jelgava, Rīga-Jūrmala, Rīga-Salaspils, Rīga-Olaine pakalpojumus varēs sniegt jau uz komercprincipiem.

Jautāts, vai arī šos maršrutus noteiks Autotransporta direkcija, Godiņš atbildēja apstiprinoši. Viņš skaidroja, ka tas saglabāsies līdz brīdim, kamēr pastāvēs regulēts tīkls. "Pretējā gadījumā kāds var izdomāt uz komercprincipiem startēt arī regulētajā tīklā. Līdzīgi ir arī Igaunijā, kur ir sadalīts valsts dotēto maršrutu tīkls un komercpārvadājumu tīkls," teica Autotransporta direkcijas vadītājs.

Viņš skaidroja, ka ar laiku ir plānots, ka varētu būt izmaiņas arī regulētajā tīklā un daļa no līnijām varētu kļūt par komerclīnijām. Šāds potenciāls varētu būt līnijai Rīga-Liepāja. Tas pats attiecas uz līniju Rīga-Bauska, kur ir ļoti daudz reisu un tā spētu dzīvot bez valsts dotācijām.

"Taču viss neiet tik raiti. Kā jau minēju, pret komercpārvadājumiem ir pasažieru pārvadātāju asociācija un mēs jau ik pa laikam dzirdam visādas sazvērestības teorijas. Arī par konkursu [par reģionālo pasažieru pārvadājumu sniegšanu no 2021.gada], kas tikko kā ir noslēdzies. Es iepirkumu komisijai esmu skaidri pateicis -, ja kāds viņus mēģina ietekmēt, nekavējoties ir jādodas uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju," teica Godiņš.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.