Menu
 

Siguldā sāk velo ielas izveidi Pils ielas posmā

  • Autors:  Apriņķis.lv
Ilustrācija - Siguldas novada pašvaldība Ilustrācija - Siguldas novada pašvaldība

Siguldā, sākot pirmo velo ielas pilotprojekta īstenošanu Latvijā, Pils ielas posmā no Ausekļa līdz Raiņa ielai uz esošā seguma uzsākti horizontālo ceļa apzīmējumu uzklāšanas darbi. Plānots, ka darbi noslēgsies jūnija sākumā, tiem turpinoties Pulkveža Brieža ielas posmā, kur tiks izveidotas velojoslas, un Rožu ielā, kur tiks izveidoti satiksmes mierināšanas elementi drošākai satiksmes organizācijai, vēsta novada pašvaldība.

Pērn vasarā VAS “Latvijas Valsts ceļi” saskaņoja izmaiņas satiksmes organizācijai Pils ielā, kurā prioritāri pa brauktuvi varēs pārvietoties velosipēdu, nevis automašīnu vadītāji. Šajā posmā tiks uzkrāsotas arī piktogrammas un izvietoti informatīvi plakāti, lai skaidrotu satiksmes organizāciju un mudinātu satiksmes dalībniekus mainīt savus pārvietošanās ieradumus, veicinot drošu pilsētvidi.

Kā norāda novada domē, ņemot vērā to, ka Siguldā ir Latvijā augstākais velosatiksmes infrastruktūras īpatsvars uz 1000 iedzīvotājiem – 2,7 kilometri – Siguldas galvenajā ielā šī infrastruktūra iztrūka un tai bija jāmeklē inovatīvi risinājumi.

Vēsturiski Pils ielu Siguldā pirms vairākiem desmitiem gadu bija plānots pārveidot par gājēju ielu, to pilnībā slēdzot autotransportam. Tomēr jaunākās tendences Eiropā un pasaulē, kurās ir attīstīta velobraukšanas kultūra, ir pierādījušas, ka visi satiksmes dalībnieki spēj cienīt viens otru, tāpēc ir iespēja savienot riteņbraukšanu un autotransporta satiksmi, panākot mazaizsargātāko satiksmes dalībnieku drošību. Pils ielā saglabāsies braukšanas joslas abos virzienos, tāpat saglabāsies arī autotransporta novietošanas iespējas ielas malās, tomēr velosipēdam būs braukšanas priekšrocības, kas kopumā samazinās braukšanas ātrumu minētajā ielas posmā.

Patlaban Pils ielas kā velo ielas projekta risinājumi paredz izveidot velo ielu bez pārbūves, bet ar horizontālo apzīmējumu, ceļa zīmju, norobežojošo stabiņu un labiekārtojuma elementu palīdzību. Ielā tiks marķētas braukšanas joslas 2,5 metru platumā katrā braukšanas virzienā, savukārt ielas vidū paredzēta 1,5 metru plata josla, kurā varēs iebraukt apdzīšanas manevru veikšanai. Lai uzsvērtu iebraukšanu velo ielā, posma sākumā Pils ielā un noslēgumā pāri visai brauktuvei paredzēta 1,5 metru plata marķējuma josla, kas tālāk turpināsies brauktuvei pa vidu. Tāpat šajā ielā atļautais braukšanas ātrums ir 30 kilometri stundā. Īstenojot velo ielas projektu, tiks izmainīta arī Šveices un Pils ielas krustojuma ģeometrija.

Latvijā šis ir pirmais gadījums, kad iela projektēta ar mērķi mainīt autocentrisko brauktuves principu uz velocentrisko. Pagaidām Latvijā nav izveidots normatīvais regulējums ielai ar šādu izmantošanas principu, un Pils iela kalpos kā pilotprojekts normatīvo regulējumu izstrādāšanai.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.