Menu
 

Izsludināts iepirkums par Ķekavas apvedceļa būvdarbu uzraudzību

  • Autors:  Apriņķis.lv
Karte - Latvijas Valsts ceļi Karte - Latvijas Valsts ceļi

VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) ir izsludinājusi atklātu konkursu “Valsts galvenā autoceļa E67/A7 Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (Grenctāle) posma 7,8.-25,0.km (Ķekavas apvedceļa) būvdarbu uzraudzība”. Šis ir nākamais solis publiskās un privātās partnerības projekta par Ķekavas apvedceļa projektēšanu, būvniecību, finansēšanu un uzturēšanu īstenošanā.

LVC atgādina, ka šā gada 13. augustā Iepirkuma komisija pieņēma lēmumu piešķirt līguma slēgšanas tiesības iepirkumā personu apvienībai (PA) “Kekava ABT”, kas sastāv no Luksemburgā reģistrētās akciju komandītsabiedrības “TIIC 2 S.C.A., SICAR”, a/s “A.C.B.” un ceļu būves firmas SIA “Binders”.  Šo lēmumu Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) apstrīdēja otrs pretendents, bet 14. oktobrī Iepirkumu uzraudzības birojs pieņēma lēmumu izbeigt lietvedību administratīvajā lietā.

Pamatojoties uz minēto IUB lēmumu, kā arī atbilstoši Iepirkuma nolikumā noteiktajai procedūrai, 19. oktobrī PA “Kekava ABT” uzsāka sarunas ar pašu izvēlētiem finansētājiem, lai  vienotos par projekta īstenošanai nepieciešamā finansējuma piešķiršanas gala nosacījumiem. Procedūras ietvaros finansētāji veiks PA “Kekava ABT” finanšu un tehnisko spēju padziļināto izpēti, lai no savas puses pārliecinātos par pretendenta spējām īstenot projektu. Atbilstoši iepirkuma nolikuma prasībām šī izpēte var ilgt līdz trim mēnešiem ar iespēju pagarināt šo termiņu vēl par trim mēnešiem, ja to ar pamatojumu pieprasa  finansētāji.

Pēc padziļinātās izpētes no finansētāju puses pabeigšanas Satiksmes ministrija sadarbībā ar Finanšu ministriju nodrošinās, ka pirms PPP līguma parakstīšanas tiek saņemts Eiropas Savienības Statistikas biroja (“Erostat”)  viedoklis par to, ka Ķekavas apvedceļa PPP projekta aktīvi tiek uzskaitīti privātā partnera aktīvu bilancē, neradot nevēlamu ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci un parādu. Pēc “Erostat” pozitīva viedokļa saņemšanas tiks slēgts PPP līgums par Ķekavas apvedceļa projektēšanu, būvniecību, finansēšanu un uzturēšanu.

Kā liecina LVC informācija, Ķekavas apvedceļš būs valsts galvenā autoceļa Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (Grenctāle) (A7) posms 7,8.-25,0.km. Tā joslas kilometru garums būs aptuveni 100 km, tai skaitā: 4 joslu ceļš (pa divām joslām katrā braukšanas virzienā) – 12,22 km; 2 joslu ceļš ar vienu brauktuvi un vienu joslu katrā braukšanas virzienā – 5,36 km; paralēlie ceļi un satiksmes pārvadi – 20,7 km; 2 tuneļi, 6 tilti un pārvadi, 10 apļveida krustojumi, 2 gājēju tilti un tuneļi, kā arī citi inženiertehniskie risinājumi.

Ķekavas apvedceļa vienas joslas kilometra būvdarbu izmaksas, ieskaitot inženierbūves (tilti, pārvadi, tuneļi, prettrokšņu sienas, rampas u.c.), būs aptuveni 1,23 miljoni eiro. Projekta īstenošanai uz Valsts vārda Satiksmes ministrijas personā iegādātas 218 zemes vienības 132 ha platībā. Kopējās faktiskās zemju atsavināšanas izmaksas: 4,6 miljoni eiro.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.