Menu
 

Sākas ģeotehniskās izpētes darbi "Rail Baltica" trases posmā no Igaunijas robežas līdz Vangažiem

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto – info.railbaltica.org Foto – info.railbaltica.org

No šī gada novembra līdz 2021. gada beigām “Rail Baltica” dzelzceļa posmā no Latvijas/Igaunijas robežas līdz Vangažiem noritēs ģeotehniskās izpētes darbi. Minētais dzelzceļa posms skar Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna un Vangažu pašvaldības. Izpēti Inčukalna un Sējas novados veiks SIA “Vides Konsultāciju Birojs”.

Izpētes mērķis ir iegūt nepieciešamo tehnisko informāciju par grunts sastāvu un tās fizikālajām īpašībām "Rail Baltica" pamattrases projektēšanai un ilgtspējīgu tehnisko risinājumu izstrādei.

"RB Rail AS" komunikācijas konsultante Liene Lapševska pavēstīja, ka lauka darbi norisināsies konkrētos punktos visa dzelzceļā posma garumā, kuros eksperti, izmantojot dažādas urbšanas metodes, izpētīs grunts apstākļus. Izpēte tiek veikta, lai izstrādātu ieteikumus, kas tiks ņemti vērā projektējot tādus infrastruktūras elementus kā uzbērumus, tiltus, trokšņu sienas, caurtekas un dzīvnieku pārejas.

Visi zemju īpašnieki, kuru īpašumus skars izpētes darbi no Latvijas/Igaunijas robežas līdz Vangažiem, saņems vēstuli par plānotajiem darbiem. Vēstulē būs norādīts plānoto darbu mērķis un tā izpildītāji, izpētes vietas koordinātas, izpētes metode un kontaktpersona. 

Šobrīd "Rail Baltica" projektā uzsākti projektēšanas darbi 634 km garumā no visas 870 km garās pamata trases. Paralēli nacionālais projekta ieviesējs Latvijā, SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas", īsteno projektēšanas darbus Starptautiskajā lidostā "Rīga" un būvdarbus Rīgas Centrālajā stacijā. Dzelzceļa pamata trases būvniecību Latvijā paredzēts sākt 2022. gadā.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.