Menu
 

Valsts autoceļu uzturēšanas izmaksas ziemas sezonā bija 22,7 miljoni eiro

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - Renārs Koris Foto - Renārs Koris

2020./2021.gada ziemas sezonā valsts autoceļu uzturēšanai izlietoti 22,7 miljoni eiro. Ziemas uzturēšanas darbi veido aptuveni trešo daļu no kopējā valsts autoceļu ikdienas uzturēšanai piešķirtā finansējuma, liecina VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) aprēķini.

Lai samazinātu brauktuvju slīdamību un nodrošinātu drošākus braukšanas apstākļus autovadītājiem, šajā ziemas sezonā brauktuvju apstrāde ar pretslīdes materiāliem veikta vairāk nekā 483 200 km garumā, autoceļu attīrīšana no sniega ar  vienlaicīgu pretslīdes materiālu kaisīšanu 256 800  km, autoceļu attīrīšana no sniega veikta vairāk nekā 115 600 km un rievu izveide uz autoceļiem ar sniega vai ledus kārtu, kas sasniedz vismaz piecus centimetrus, tika veikta vairāk nekā 57 300 p. km garumā.

Lai nodrošinātu efektīvāku darbu veikšanu, arī šajā ziemas sezonā tika pielietotas mūsdienīgas tehnoloģijas – mobilie virsmas sensori, aplikācija “Waze”. Tie ir papildu informācijas kanāli, kas ziemas dienesta dežurantiem sniedz iespēju iegūt objektīvākus datus par apstākļiem uz valsts autoceļiem un palīdz pieņemt operatīvu lēmumu par tehnikas sūtīšanu kaisīšanas/tīrīšanas darbu veikšanai, norāda LAU.

Mobilie virsmas sensori veic optiskus mērījumus un nosaka parametrus – mitruma, ūdens/ledus kārtas biezumu, saķeres līmeni ar autoceļa virsmu, brauktuves virsmas temperatūru un rasas punktu. Transportlīdzeklim tiek uzstādīts sensors, kas savienots ar mobilo tālruni vai modemu un iegūtajiem datiem līdzi seko LAU dežuranti. Kopumā desmit mobilie virsmas sensori tika izvietoti uz sadarbības partneru SIA "Orbita Logistics" un SIA "Miandum" kravas automašīnām, kuras naktīs un agrās rīta stundās regulāri pārvietojās pa valsts autoceļiem ar vislielāko satiksmes intensitāti.

Kā liecina Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra apkopotā informācija, ziemas pirmajos mēnešos bija mainīgi laika apstākļi un gaisa temperatūra bieži svārstījās ap 00C grādiem, līdz ar to uz autoceļiem veidojās apledojums un tika veikti slīdamības mazināšanas darbi. Savukārt janvārī un februārī visā valsts teritorijā bija ilgstošs un pastāvīgs sals, kā arī sniega kārta, kas vietām sasniedza pat pusmetru. Šogad sniega sega bija biezākā pēdējo desmit gadu laikā.

Pieslēdzieties, lai rakstītu komentārus
atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.