Menu
 

LVC: Turpinās sarunas ar "Eurostat" un Ķekavas apvedceļa projekta finansētājiem par PPP līguma nosacījumiem

  • Autors:  Apriņķis.lv
Ilustrācija - Latvijas Valsts ceļi Ilustrācija - Latvijas Valsts ceļi

VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) turpina sarunas ar publiskās un privātās partnerības (PPP) projekta par E67/A7 Rīga–Bauska posma jeb Ķekavas apvedceļa projektēšanu, būvniecību, finansēšanu un uzturēšanu ar finansētājiem – Eiropas Investīciju banka (EIB) un Ziemeļu investīciju banka (NIB) – par līguma nosacījumiem, lai tie atbilstu Eiropas Savienības Statistikas biroja ("Eurostat")  prasībām attiecībā uz ārpusbilances saistībām.

Paredzams, ka sarunas ar finansētājiem un konsultācijas ar "Eurostat" varētu turpināties līdz jūlija beigām, liecina LVC sniegtā informācija. Šajā procesā LVC konsultējas ar Finanšu ministriju (FM) un Centrālo finanšu līgumu aģentūru (CFLA) un Eiropas PPP ekspertīzes centru (EPEC). 

LVC uzsver, ka atbilstoši valdības lēmumam līgums tiks slēgts tikai tad, kad tā risinājums būs atbilstošs ārpusbilances uzskaites kritērijiem, un to apstiprinās "Eurostat".

Pēc padziļinātās izpētes no finansētāju puses pabeigšanas Satiksmes ministrija (SM) sadarbībā ar FM nodrošinās, ka pirms PPP līguma parakstīšanas tiek saņemts "Eurostat" viedoklis par to, ka Ķekavas apvedceļa PPP projekta aktīvi tiek uzskaitīti privātā partnera aktīvu bilancē, neradot nevēlamu ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci un parādu. Pēc "Eurostat" pozitīva viedokļa saņemšanas tiks slēgts PPP līgums par Ķekavas apvedceļa projektēšanu, būvniecību, finansēšanu un uzturēšanu.

Ņemot vērā, ka Ķekavas apvedceļa būvdarbu uzraudzība ir jānodrošina pasūtītājam, un savlaicīgi  gatavojoties partnerības līguma izpildei, LVC ir izsludinājuši arī būvdarbu uzraudzības iepirkumu. 

Jāatgādina, ka Ķekavas apvedceļš būs valsts galvenā autoceļa Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (Grenctāle) (A7) posms 7,8.–25,0. km. Tā joslas kilometru garums būs aptuveni 100 km, tajā skaitā četru joslu ceļš (pa divām joslām katrā braukšanas virzienā – 12,22 km), divu joslu ceļš ar vienu brauktuvi un vienu joslu katrā braukšanas virzienā (5,36 km), paralēlie ceļi un satiksmes pārvadi (20,7 km), divi tuneļi, seši tilti un pārvadi, 10 apļveida krustojumi, divi gājēju tilti un tuneļi un citi inženiertehniskie risinājumi.

Pēc LVC datiem, Ķekavas apvedceļa viena joslas kilometra būvdarbu izmaksas, ieskaitot inženierbūves (tilti, pārvadi, tuneļi, prettrokšņu sienas, rampas u.c.), būs aptuveni 1,23 miljoni eiro. Salīdzinājumam – Saulkrastu apvedceļa viena joslas kilometra būvdarbu izmaksas 2007.gadā bija apmēram 1,25 miljoni eiro.

Projekta īstenošanai uz Valsts vārda Satiksmes ministrijas personā iegādātas 218 zemes vienības 132 ha platībā. Kopējās faktiskās zemju atsavināšanas izmaksas: 4,6 milj. EUR

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.