Menu
 

Pagarināta pieteikšanās konkursā "Rail Baltica" Latvijas pieturvietu būvprojektu izstrādei

  • Autors:  LETA
Ilustrācija - edzl.lv Ilustrācija - edzl.lv

Pieteikšanās konkursā par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" reģionālo pieturvietu jeb mobilitātes punktu ēku un pasažieru infrastruktūras projektēšanu un autoruzraudzību pagarināta līdz 2022.gada 21.janvārim, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.

"Rail Baltica" īstenotājs Latvijā, uzņēmums "Eiropas dzelzceļa līnijas" oktobrī izsludināja iepirkumu, lai izvēlētos uzņēmumu, kas nodrošinās 17 Latvijas reģionālo pieturvietu jeb mobilitātes punktu ēku un pasažieru infrastruktūras projektēšanu un veiks autoruzraudzību, tajā skaitā, veicot visus projektēšanai nepieciešamos priekšdarbus.

"Eiropas dzelzceļa līniju" pārstāve Rita Voronkova aģentūrai LETA skaidroja, ka pieteikšanās termiņš pagarināts atbilstoši potenciālo piegādātāju vēlmei detalizētāk sagatavoties.

"Rail Baltica" pamatlīnijas Latvijā projektēšanas darbos plānoti 16 reģionālie mobilitātes punkti - Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā - un viena jauna pieturvieta Rīgā, Āgenskalnā pie Paula Stradiņa slimnīcas uz esošā sliežu ceļa. Papildus vairāku reģionālo mobilitātes punktu iespējamās vietas tiek izskatītas īstenošanai tālākā nākotnē.

Paredzēts, ka reģionālajos mobilitātes punktos jeb multimodālās vietās satiksies dažādi transporta veidi - valsts un pašvaldību autobusi, privātās automašīnas un elektrotransports, skrejriteņi, velosipēdi un visi citi mikromobilitātes rīki, kā arī tiks attīstīti dažādi pakalpojumi.

Konkurss norisinās vienā kārtā. Sākotnējais pieteikumu iesniegšanas termiņš bija noteikts 17.decembris. Līguma izpildes laiks būvprojektēšanas pakalpojumiem -būs 19 mēneši jeb līdz 2023.gada beigām. Savukārt autoruzraudzības pakalpojumiem līguma izpildes laiks būs līdz attiecīgo būvju pieņemšanai ekspluatācijā.

Konkursā var piedalīties fiziskas vai juridiskas personas, vai šādu personu apvienība, kas tirgū piedāvā veikt būvprojektēšanas pakalpojumus. Iepirkuma kritēriju vidu ir arī prasība, ka pretendenta vidējam gada finanšu apgrozījumam iepriekšējos trīs finanšu gados ir jābūt vismaz diviem miljoniem eiro

Tāpat pretendentam iepriekšējo septiņu gadu laikā kā būvprojekta izstrādātājam ir jābūt pieredzei vismaz viens dzelzceļa pasažieru stacijas infrastruktūras būvprojekta izstrādē, vismaz trīs publisku ēku jaunbūvju būvprojektu izstrādē, vismaz viena pabeigta un funkcionāla pasažieru transporta infrastruktūras objekta būvprojekta izstrādē vai vismaz viena tilta vai pārvada būvprojekta izstrādē.

Kā ziņots, "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.