Menu
 

VARAM paplašina "attālinātā ierēdņa" pakalpojumu sešos vienotajos klientu apkalpošanas centros, arī Olainē

  • Autors:  Apriņķis.lv
Ilustrācija - VARAM Ilustrācija - VARAM

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) paplašina izmēģinājumprojektu “attālinātais ierēdnis” Olaines, Ilūkstes, Višķu, Viļakas, Viesītes un Rubenes vienotajos klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) – attālinātas, personalizētas konsultācijas organizēšana sadarbībā ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID).

Attālinātai saziņai ir pieejama VID padziļinātā konsultācija fiziskai personai par kapitāla pieaugumu situācijās, kad tiek pārdots vai kā citādi jaunam īpašniekam nodots personīgais nekustamais īpašums.

Šobrīd jau ir pieejama attālināta konsultācija par Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) četriem pakalpojumiem: vecuma pensiju, slimības pabalstu, invaliditātes pensiju un vecāku pabalstu. Iepriekš šāds pakalpojums bija pieejams tikai klātienē, ierodoties VSAA.

Kā skaidro VARAM, Covid-19 seku mazināšanai klientu klātienes apkalpošanā izstrādāts nākotnes redzējums, kas ietvertu iespēju klientu apkalpošanu nodrošināt centralizēti VPVKAC tīklā, ieviešot jaunu pakalpojumu – attālinātu, personificētu iestādes speciālista konsultāciju jeb “attālinātā ierēdņa” konsultācija. Jaunais pakalpojums ietver publisko pakalpojumu, konsultāciju un lietotāju atbalsta sniegšanu attālinātās klātbūtnes veidā.

Valsts pārvaldes pakalpojumi, t.sk. konsultācijas kļūst pieejamas pilnībā attālināti. Vairs nav jādodas klātienē uz iestāžu klientu centriem pilsētās, saruna ar iestādes speciālistu notiek videoformātā. Tādā veidā būtiski samazināts administratīvais slogs iedzīvotājiem un uzņēmējiem, kā arī būtiski paātrināts kompetentu konsultāciju saņemšanas iespējas no iestādēm arī reģionos, tādējādi sekmējot uzņēmējdarbības attīstību, skaidro ministrijā.

Vienoto klientu apkalpošanas centru speciālisti palīdzēs pirmajos soļos e-pakalpojumu pasaulē, parādīs, kā izmantot portālu “Latvija.lv” un tajā pieejamos e-pakalpojumus un e-adresi, kā izmantot drošu elektronisko parakstu, un sniegs konsultācijas par citām iespējām e-vidē.

Latvijas pašvaldībās ir 128 vienotie klientu apkalpošanas centri, kuros iedzīvotāji vienkopus var pieteikt atsevišķus pieprasītākos valsts pakalpojumus un visus pašvaldības pakalpojumus. Līdz 2023. gadam plānots paplašināt teritoriālo VPVKAC pieejamību līdz 592 punktiem. Plānots arī paplašināt VPVKAC pakalpojumu grozu – šobrīd VPVKAC apkalpo 13 iestādes, atbalstot 97 pakalpojumu pieteikšanu.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.