Menu
 

Aicina izteikt viedokli par potenciālo jauno Tallinas šosejas posmu no Vangažiem līdz Skultei

  • Autors:  Apriņķis.lv
Attēls - "Latvijas Valsts ceļi" Attēls - "Latvijas Valsts ceļi"

No 8. līdz 28.februārim norisinās ietekmes uz vidi novērtējuma sākotnējā sabiedriskā apspriešana par perspektīvā jaunā Tallinas šosejas (A1) posma būvniecību. Tajā iedzīvotājiem ir iespēja iepazīties ar izstrādātajām autoceļa sākotnējām alternatīvām un izteikt savus priekšlikumus, kurus saskaņā ar iespējām izvērtēs tālākajā projektēšanā.

Kā informē VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC), ar paredzētās darbības iesniegumu var iepazīties Saulkrastu, Limbažu un Siguldas novada tīmekļvietnēs, arī apspriedes organizatora vietnē no 2022.gada 8. līdz 28.februārim. Šajā laikā arī iespējams sūtīt rakstiskus viedokļus par paredzētās darbības ietekmi uz vidi Vides pārraudzības valsts birojam. No 14. līdz 18.februārim būs pieejama videoprezentācija un būs iespēja sūtīt jautājumus, atbildes tiks sniegtas vienas darbdienas laikā. Visi interesenti tiek aicināti piedalīties sabiedriskās apspriešanas sanāksmē, kas notiks 16.februārī attālināti tiešsaistes videokonferencē. Detalizētāka informācija pieejama vietnē lvceli.lv.

Jauns šosejas posms nepieciešams, lai novirzītu tranzīta satiksmi prom no Baltezera un Ādažiem, kur ir vēsturiskā dzīvojamā apbūve, kā arī pēdējos 10-20 gados attīstījušies ciemati un ražotnes, skaidro LVC. Tallinas šosejas sākumposmā no Rīgas apvedceļa līdz Saulkrastiem pēdējo desmit gadu laikā satiksmes intensitāte ir pieaugusi par 50% - no vidēji 12 400 automašīnām diennaktī līdz 18 400 automašīnām diennaktī, un ceļš ir izsmēlis savu caurlaides spēju. Vienlaikus pēdējo 20 gadu laiku Ādažu teritorijā ir attīstīta gan dzīvojamā apbūve, gan rūpnieciskā, bet netika organizēta droša satiksme, pašvaldība nav izveidojusi paralēlo ceļu tīklu, un pieslēgumi veikti pie valsts galvenā ceļā - Tallinas šosejas. Līdz ar to Tallinas šosejas sākumposms ir zaudējis savu galvenā autoceļa funkciju, kā arī ir ievērojami pasliktinājusies satiksmes drošība - posmā ir seši tā saucamie "melnie punkti". Pēdējo trīs gadu laikā tur ir notikuši 96 ceļu satiksmes negadījumi un bojā gājuši seši cilvēki.

Šo faktoru kopums norāda uz to, ka ir nepieciešams palielināt šosejas caurlaides spēju, nodrošinot raitu un drošu satiksmi, īpaši tranzīta transportam. Tas nav iespējams bez esošā ceļa kardinālas pārbūves vai jauna šosejas posma izbūves, norāda LVC.

Kāpēc nevar pārbūvēt esošo posmu Baltezerā un Ādažos? Pārbūvēt divu joslu Tallinas šosejas posmu, kas iet cauri šiem diviem ciemiem, par četru joslu ātrgaitas ceļu tehniski ir ļoti sarežģīti. Piemēram, tādā gadījumā nāktos atpirkt un nojaukt daļu no Baltezerā esošajām dzīvojamajām mājām, jo citādi nav iespējams paplašināt ceļu un izbūvēt drošu infrastruktūru. Tāpēc tiek pētīta alternatīva trase, plānojot jauno šosejas posmu izvietot kopīgā koridorā ar "Rail Baltica" dzelzceļu, lietderīgi izmantojot zemes īpašumus.

Izpētes projekta un ietekmes uz vidi novērtējuma izstrādes laiks ir 2021.-2023.gads. Ja tiks konstatēts, ka šis ir piemērots risinājums, tad posma būvniecība plānota pēc 2030.gada, vēsta LVC pārstāvji. Būvprojekta minimālā sastāvā un būvprojekta izstrādes kopējās izmaksas tiek lēstas 1,65 milj. eiro apmērā, savukārt būvdarbu izmaksas - 156 milj. eiro apmērā ar iespēju būvdarbus veikt divās kārtās.

Iespējamās būvniecības izpēti un ietekmes uz vidi novērtējuma izstrādi veic AS "Ceļuprojekts" pēc LVC pasūtījuma.
atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.